| کد خبر: 192367 |

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازنداران؛

◄ تکذیب شایعه افزایش نرخ حمل بار در مازندران

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازنداران در واکنش به خبر افزایش تعرفه بارنامه‌ها به سه برابر در این استان، گفت: هیچ‌گونه افزایش قیمتی در نرخ بارنامه‌ها اعمال نشده و قیمت‌ها از سال گذشته ثابت هستند.

تین نیوز

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازنداران در واکنش به خبر افزایش تعرفه بارنامه‌ها به سه برابر در این استان، گفت: هیچ‌گونه افزایش قیمتی در نرخ بارنامه‌ها اعمال نشده و قیمت‌ها از سال گذشته ثابت هستند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، علی نصیری با اشاره به این که سازمان راهداری زمان زیادی را صرف تهیه فرمولی براساس برخی شاخص‌های گنجانده شده در آن با عنوان تن-کیلومتر کرد، افزود: براساس شاخص‌های تن کیلومتر مقرر شد تا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نرخی را برای جابه‌جایی کالا اعلام کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در حمل هیچ یک از کالاها مشکلی در نرخ تن کیلومتر گزارش نشده و نرخ‌ها براساس توافق انجمن‌ها از سال گذشته محاسبه می‌شود اما، بحثی که اخیراً راهداری استان را درگیر خود کرده است موضوع حمل «شن و ماسه» است.

نصیری با اشاره به اینکه، بعد از مشکلاتی که رانندگان کامیون در بخش نرخ جابه‌جایی کالا داشتند، یکی از مشکلات عنوان شده،  حمل بر اساس «تن کیلومتر» بود.تصریح کرد: براساس تصمیم شورای اقتصاد، نرخ حمل‌بار توافقی است و قیمت حمل  تابعی از تقاضا است. اما ما تن کیلومتر را داریم تا حداقل نرخ تعیین شود و در این میان ظلمی بر راننده واقع نشود. در اعتراضات صنفی سال گذشته، کامیونداران به نرخ پاببن جابه‌جایی بار انتقاد داشتند که سازمان راهداری تنها به در نظر گرفتن قیمت حداقلی اکتفا کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازنداران جابه‌جایی بار با نرخ تن کیلومتر را در تمامی استان به اجرا گذاشت، ابراز داشت: در ارتباط با نرخ جابه‌جایی کالا در سطح استان مازنداران افزایش نرخ بارنامه نداریم و نرخ‌های اعلام شده از سال گذشته ملاک نرخ حمل بار خواهد بود و هیچ گونه افزایشی نیز نخواهیم داشت.

وی به نحوه تعیین نرخ هزینه حمل کالا اشاره کرد و گفت: با اعلام نرخ‌های حداقلی به دو بخش صنوف رانندگان و شرکت‌‌ها، جلسات مشترکی تشکیل شد که با برآوردهای صورت گرفته به نرخ مشترکی برای جابه‌جایی بار به یک نقطه مشترک دست پیدا کرده و آن را اعلام کردند.

به گفته نصیری، در بخش شن و ماسه به لحاظ این‌که موضوع حمل و قیمت مصالح در هم ادغام شده و راننده ناگزیر در این بخش  و در دو فاز حمل بار و فروش شن و ماسه ورود پیدا کرده است. نرخ حمل بار در قیمت شن و ماسه گم شده است و لذا راننده به اشتباه، گرانی را در نرخ بارنامه می‌بیند اما تاکید می‌شود اداره کل راهداری استان مازندران افزایش نرخی را در بارنامه‌ها اعمال نکرده است.

این سخنان در حالی گفته شد که، یکی از مسئولان حمل بار در یکی از شهرهای این استان، از افزایش نرخ بارنامه به سه برابر خبر داده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.