| کد خبر: 189561 |

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه؛

◄ تشریح جزئیات ساخت پروژه‌های بزرگراهی در استان کرمانشاه

عملیات ساخت عمده پروژها با هدف‌گذاری طولانی مدت شروع شده و به دلیل طول مسیر نباید انتظارداشت در مدت کوتاه مورد بهره‌برداری قرار یگیرند. اما پروژه‌هایی با طول کمتر از 10 کیلومتر زودتر اماده بهره‌برداری خواهند شد. مسیر اسلام‌آباد و قصر شیرین از این جمله‌اند.

تین نیوز

 مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از اجرای 7 پروژه بزرگراهی در این استان خبر داد و گفت: یک آزاد راه در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مسعود شریفی با اشاره به این‌که هفت بزرگراه جدید در سطح استان در حال احداث است اما به منظور تکمیل این پروژه‌ها منابع مالی کافی در اختیار استان نیست، اظهار کرد: پروژه کرمانشاه به کامیاران یکی از پروژه‌های در حال ساخت است که اجرای آن از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است.

وی با بیان این که پروژه کرمانشاه به کامیاران به اداره کل راهداری استان تفویض اختیار نشده و دارای مشکل اعتباری است، افزود: با توجه به تامین اعتبار 7 بزرگراه، پروژه‌ها در حال اجرا هستند و مطالباتی نیز از سوی پیمانکاران ایجاد شده که امیدوار هستیم هر چه زودتر شاهد پرداخت آن باشیم.

شریفی به پروژه 8 کیلومتری قصرشیرین به سرپل‌ذهاب پرداخت و تصریح کرد: مسیر اسلام آباد به حمیل به طول شش‌ونیم کیلومتر نیز در حال ساخت است که در نهایت تا یک ماه آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید که در بحث سفر زائران اربعین به کشور عراق تاثیرگذارند.

به گفته وی، ساخت پروژه راه اصلی مسیر گیلانغرب به مرز سومار به تازگی آغاز شده در ماه مبارک رمضان کلنگ‌زنی آن صورت گرفت و پیمانکار در آن مشغول به کار شده است. یک پروژه راه اصلی دیگر نیز در محور ثلاث به سونام در حال انجام است که امید می‌رود با تامین اعتبار هرچه زودتر شاهد اتمام و بهره‌برداری از آن باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در پاسخ به این سوال که، پیش‌بینی می‌کنید کدام یک از 7 پروژه درحال اجرا، زودتر به مرحله بهره‌برداری برسد، ابراز داشت: عملیات ساخت عمده پروژها با هدف‌گذاری طولانی مدت شروع شده و به دلیل طول مسیر نباید انتظارداشت در مدت کوتاه مورد بهره‌برداری قرار یگیرند. اما پروژه‌هایی با طول کم‌تر از 10 کیلومتر زودتر آماده بهره‌برداری خواهند شد. مسیر اسلام‌آباد و قصر شیرین در چنین شرایطی است و احتمالا زودتر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی پروژه بزرگراه سنقر به سمت بیستون و اجرای کمربندی شهر سنقر، تکمیل باقی مانده پروژه بزرگراهی سه راهی هرسین- هرسین(پل چهر) ضمن اجرای احداث پل بر روی رودخانه گاماسیاب، بزرگراه سه راهی کنگاور – تویسرکان که با توجه به تردد بالا و شرایط نامناسب مسیر نقش بسزایی در فراهم کردن رفاه کاربران جاده‌ای ایفا می‌کند و پروژه زرگراه کربلا حد فاصل سرپل ذهاب – قصر شیرین را از جمله این پروژه‌ها عنوان کرد.

شریفی با اشاره به این نکته که در سال گذشته 10 تا 15 کیلومتر دیگر از پروژه کرمانشاه به کامیاران به صورت 2 بانده و بزرگراهی تبدیل شد که مسئولان استان در صدد حل مشکلات اعتباری آن بودند، خاطرنشان کرد: این اقدامات مهم عمرانی  نتیجه تلاش و پیگیری مسئولین ارشد استان به ویژه استاندار و نمایندگان استان در جذب اعتبارات است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.