| کد خبر: 187859 |

◄ مشکل کرایه حمل‌ونقل سیمان در کرمان رفع شد

کرایه حمل‌ونقل بار به صورت توافقی و تابع عرضه و تقاضا است و در شرایطی که بسیاری از کامیونداران در این فصل به حمل‌ونقل محصولات پر سود روی آورده اند، کرایه بارها افزایش داشته است. افزایش این کرایه بار توسط انجمن رانندگان و در شرایط عرضه و تقاضا در حوزه حمل‌ونقل سیمان انجام شده است.

تین نیوز

 طی دو روز گذشته رانندگان و کامیون‌داران بخش حمل‌ونقل سیمان به صورت یک‌باره نرخ کرایه بار را به صورت غیر متعارف افزایش دادند اما با رایزنی‌ها و نشست مشترک، این مشکل در حال حاضر رفع شده است.

به گزارش تین‌نیوز، سیمان سهم بزرگی از تولیدات استان کرمان را به خود اختصاص داده و سالانه مقدار بسیاری از این محصول در استان تولید و به خارج صادر می‌شود. 

در روزهای گذشته افزایش یکبارگی و غیر منطقی نرخ حمل بار توسط رانندگان و کامیون‌داران، واکنش کارخانه‌های تولید کننده سیمان در استان کرمان را به دنبال داشت. نرخ حمل بار در استان کرمان بیش از استان‌های مجاور افزایش یافته به گونه‌ای که قیمت تمام شده سیمان وارداتی از دیگر استان‌ها، ارزان‌تر از تولید در داخل این استان تمام می‌شود. 

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اعتراضات برخی از کامیون‌داران مبنی بر کم بودن کرایه بارها گفت: دولت برای ضایع نشدن حقوق افراد، قیمت حمل بار را براساس تُن کیلومتر تعریف کرده است.

مهدی صیفوری افزود: کرایه حمل‌ونقل بار به صورت توافقی و تابع عرضه و تقاضا است و در شرایطی که بسیاری از کامیون‌داران در این فصل به حمل‌ونقل محصولات پر سود روی آورده‌اند، کرایه بارها افزایش داشته است. افزایش این کرایه بار توسط انجمن رانندگان و در شرایط عرضه و تقاضا در حوزه حمل‌ونقل سیمان انجام شده است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان ادامه داد: مشکل افزایش نرخ کرایه حمل بار با توافق طرفین و ورود اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان در حال حاضر رفع شده است. 

در عین حال مدیرعامل سیمان ممتازان کرمان، عنوان کرد: با نشست بین نمایندگان سه کارخانه سیمان استان و انجمن‌های صنفی رانندگان و کامیون‌داران برای نرخ کرایه حمل بار به توافق رسیدیم و مشکل افزایش قیمت‌ها اکنون رفع شده است. 

محمد ربانی با بیان این‌که افزایش نرخ کرایه بار در استان کرمان بسیار نگران کننده بود گفت: کرایه حمل بار در استان‌های دیگر افزایش چندانی نداشته و حمل سیمان از استان‌های مجاور به شهرستان‌های کرمان ارزان‌تر از تولید داخل این استان شده بود. اخطار داده بودیم اگر افزایش قیمت‌ها اصلاح نشود تولید سیمان استان کرمان با مشکل مواجه می‌شود و کاهش می‌یابد. 

مدیرعامل سیمان ممتازان کرمان از رانندگان و مسئولان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان خواست، ضوابط به صورت کامل اجرا شود و نگاه جامع تری به بخش نامه‌ها داشته باشند. 

محمدرضا خیرخواه مدیر فروش کارخانه سیمان ماهان کرمان نیز با اشاره به مشکل افزایش غیر منطقی کرایه بارها طی دو روز گذشته گفت: با نشست مشترک نمایندگان کارخانه‌های سیمان کرمان و انجمن رانندگان خوشبختانه مشکل حمل‌ونقل رفع شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.