| کد خبر: 186828 |

رییس کل دادگستری قزوین:

توقف عملیات ساخت جاده قزوین به کلاچای

عملیات ساخت جاده قزوین به کلاچای متوقف می‌شودو

تین نیوز

 رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: ادامه اجرای جاده قزوین - الموت- کلاچای به غیر از قطعه یک آن به طول پنج کیلومتر به دلایل زیست محیطی متوقف می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در نخستین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان در سال جاری که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، گفت: توقف این پروژه به دلیل صادر نشدن مجوزهای قانونی از سوی سازمان محیط زیست انجام می شود.

وی با اشاره به انجام کارهای عمرانی در قطعه یک این مسیر، ادامه داد: به دلیل اجرای عملیات خاکی این پروژه در قطعه یک، بلافاصله پس از اتمام عملیات جاده مورد نظر باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری قزوین تصریح کرد: با توجه به درخواست مدیر کل راه و شهرسازی استان این پروژه از قزوین تا رودخانه شاهرود به طول ۴۵ کیلومتر طی هفته جاری مورد بازدید اعضای کارگروه قرار خواهد گرفت و پس از آن موارد یاد شده باید از سوی مسوولان اداره کل محیط زیست، راه و شهرسازی و استانداری جهت تعیین و تکلیف نهایی به مرکز ارسال شود.

این مسئول قضایی اضافه کرد: انجام عملیات راهسازی که باعث تجمیع نخاله‌های سنگ در حاشیه رودخانه باراجین نیز شده که باید توسط پیمانکار جمع‌آوری شود.

پیشتر و در سال قبل رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان سفر به قزوین از نداشتن پیوست زیست محیطی این مسیر در دست ساخت خبر داده بود.

جاده در دست احداث قزوین-کلاچای دارای ۱۴۵ کیلومتر طول است ۷۰ کیلومتر آن در استان قزوین واقع شده و فاز نخست آن نیز به طول ۲۶ کیلومتر در سال ۹۲ کلنگ زنی شد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تعطیلی بیمارستان خیریه رحیمیان در الوند، اظهار داشت: با توجه به تصمیمات گرفته شده از سوی شورای برنامه‌ریزی این مرکز درمانی باید فعالیت خود را در آینده نزدیک از سر بگیرد.

در ادامه این نشست، موضوع مشکلات اراضی موقوفه رشتقون قزوین از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه ارایه و برای حل آنها راهکارهای لازم بررسی شد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.