| کد خبر: 186208 |

خسارت 80 میلیارد تومانی بارندگی های اخیر به راه‌های پاوه

بارندگی های اخیر 80 میلیارد تومان به راههای پاوه خسارت زد.

تین نیوز

    رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای پاوه گفت: بارندگی های اخیر 80 میلیارد تومان به راههای ارتباطی این شهرستان خسارت وارد کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم شهریاری به هنگام بازگشایی راه ارتباطی مرزی پاوه به جوانرود، ثلاث باباجانی به خبرنگار ایرنا افزود: یک هزار و 400 میلیمتر بارندگی که طی 40 سال گذشته بی سابقه بوده 80 میلیارد تومان خسارت به ابنیه فنی، روکش آسفالت، پلها و شانه جاده های شهرستان پاوه خسارت وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه در طول بارندگی ها در هشت نقطه شهرستان رانش داشتیم، گفت: در مجموع یک میلیون و 200 هزار متر مکعب خاک و سنگ ریزه های ناشی از رانش را در این مناطق پاکسازی کردیم.

فرماندار پاوه هم که به همراه بخشدار باینگان در روستای «سیمان» حضور داشت، به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان امسال یکی از پربارشترین سالهای خود را در 40 سال گذشته تجربه کرد.

ایده پور با بیان اینکه در شهرستان پاوه 600 کیلیومتر راه ارتباطی اصلی، فرعی، روستایی و مرزی داریم، افزود: با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه، نگهداری این میزان جاده بسیار دشوار و هزینه بر است.

فرماندار پاوه گفت: به تبع همین کوهستانی بودن با هر بارندگی شاهد رانش زمین و ریزش کوه در شهرستان و به ویژه راههای ارتباطی هستیم.

ایده پور افزود: در طول 12 روز اخیر همین نقطه (جاده سنتو در بخش باینگان) به دلیل رانش زمین و ریزش کوه مسدود شده بود که با تلاش راهداران برای چهارمین بار امروز بازگشایی شد.

وی با اشاره به اینکه با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری هم اکنون تمامی راههای ارتباطی شهرستان باز و تردد در آنها جریان دارد، گفت: تنها راه ارتباطی مسدود در شهرستان همین راه ارتباطی و مرزی سیمان به دروله بود، که امروز بازگشایی شد.

فرماندار پاوه با اشاره به حجم بسیار بالای راههای ارتباطی شهرستان و کوهستانی و صعب العبور بودن این راهها خواستار توجه مضاعف و ویژه مسئولان راهداری استان و کشور به این شهرستان شد.

شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد. 

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.