| کد خبر: 184813 |

◄ 117 میلیارد تومان خسارت به جاده‌های گلستان وارد شد

سیلاب شدید باعث قطع ارتباط بین 2 تا 3 شهرستان استان گلستان شده که تلاش راهداران به منظور بازگشایی مسیر ادامه دارد.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از وارد شدن 117 میلیارد تومان خسارت به جاده‌های استان گلستان در سیل اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، خداداد مقبلی با اشاره به تلاش بی‌وقفه 400 راهدار به منظور تخلیه آب از شهرهای استان گلستان، اظهار کرد: متاسفانه خسارت زیادی در سیل به شبکه راه‌های استان گلستان وارد شده است.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که از بدو بارش باران و برف در استان گلستان بخشی از محورهای مواصلاتی قطع شده و تردد در آن‌ها امکان‌پذیر نیست، افزود: سیلاب شدید باعث قطع ارتباط بین 2 تا 3 شهرستان استان گلستان شده که تلاش راهداران به منظور بازگشایی مسیر ادامه دارد.

مقبلی از به کارگیری 160 دستگاه خودرو ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین به منظور بازگشایی مسیرهای دچار آبگرفتگی خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش بی‌وقفه همکاران ما در سازمان راهداری، اکثر راه‌ها بازگشایی شده است اما در شهرستان آق‌قلا به دلیل شدت بارش‌ نزولات جوی کار با سختی بیش‌تری همراه بود.

این مقام مسئول با بیان این که شهرستان گمیشان ارتفاع آب بالا بوده و مردم برای تخیله آب از شهر اقدام به برش عرضی جاده‌ها کرد‌ه‌اند، ابراز داشت: برش عرضی جاده باعث شده تا شدت خسارت به جاده‌ها در شهرهای آق‌قلا و گمیشان بیش‌تر باشد. علاوه بر این بر عرضی موجب قطع ارتباط شهرها با گمیشان شده است.

وی با تاکید با این که برش عرضی جاده از سوی مردم موجب بروز مشکل در کار امدادرسانی به شهرهای گمیشان و آق‌قلا شد، گفت: روز گذشته واحد مهندسی ارتش با نصب پل بین سیمن شهر و گمیشان راه ارتباطی این دو شهر را برقرار کردند و با این اتفاق امدادرسانی به مردم منظقه با سهولت بیش‌تری در حال انجام است.

مقبلی با اشاره به این نکته که اکثر راه‌های روستایی استان گلستان در سیل اخیر تخریب شده‌اند، یادآور شد: کارشناسان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تا این مقطع خسارات احتمالی را 117 میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به این موضوع نیز پرداخت که، در قسمت‌هایی که آب بیش‌تری بر روی جاده‌ها وجود دارد با خسارت بیش‌تری مواجه هستند.

مقبلی خاطرنشان کرد: اعداد اعلام شده به منظور براورد خسارات وارده به جاده‌های استان گلستان هنوز قطعی نیست و حداقل بین 150 تا 160 میلیارد تومان نیاز هست تا با انجام کارهای زیربنایی در اینده به مشکلاتی از این قبیل در حوادث طبیعی برخورد نکنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.