| کد خبر: 184538 |

راه ارتباطی 16 روستای بهشهر همچنان مسدود است

با گذشت 3روز از فروکش کردن بارش برف در ارتفاعات مازندران به خصوص در ارتفاعات شهرستان بهشهر همچنان راه ارتباطی 16 روستای این منطقه مسدود است.

تین نیوز

 با گذشت 3روز از فروکش کردن بارش برف در ارتفاعات مازندران به خصوص در ارتفاعات شهرستان بهشهر همچنان راه ارتباطی 16 روستای این منطقه مسدود است.

به گزارش ایرنا از مردم محلی منطقه در شهرستان بهشهر حاکیست که به دلیل بارش سنگین برف که گفته می شود در 40 ساله اخیر بی سابقه بود علاوه بر مسدود شدن راه ارتباطی 52 روستای بخش یانه سر شهرستان بهشهر در شرق مازندران، برق برخی از این روستاها نیز همچنان قطع است.

یک عضو شورای بخش یانه سردر شهرستان بهشهر می گوید: راه ارتباطی اکثر روستاهای این منطقه به خصوص در دهستان عشرستاق از سه روز گذشته تاکنون بسته است.

علی سعیدی در تماس تلفنی با خبرنگارایرنا گفت: اگرچه گروه های راهداری سرگرم بازگشایی محورهای روستایی منطقه هستند؛ ولی کمبود تجهیزات راهداری و شدت بارش ها موجب شده تا این بازگشایی با تاخیر انجام شود.

وی افزود : علاوه بر آن برق تعداد زیادی از روستاهای این منطقه نیز از سه روز گذشته قطع است و مسدود بودن راه ارتباطی اتصال برق را نیز با مشکل مواجه کرد.

بخش یانه سر در 70 کیلومتری جنوب شهرستان بهشهر واقع است که 52 روستا با 11 هزار نفر جمعیت در این روستاها سکونت دارند.

**** بازگشایی راههای روستایی تا پایان امروز

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بهشهر دلیل تاخیر در بازگشایی راههای روستایی بخش یانه سر موسوم به هزارجریب در این شهرستان را بارش سنگین و بی سابقه برف اعلام کرده است.

جلال کاظمی در گفت و گو با خبرنگارایرنا ارتفاع برف در برخی ارتفاعات این بخش را حدود 2 متر اعلام کرده که در 40 سال اخیر بنا به گزارش مردم محلی این میزان بارش بی سابقه بود.

وی کمبود امکانات و تجهیزات راهداری را به دلیل حجم خسارت های ناشی از بارش برف و باران در مازندران را دلیل دیگری بر تاخیر در بازگشایی این محورهای روستایی بیان کرد.

وی اضافه کرد: بارش برف راه ارتباطی 52 روستای بخش یانه سر را مسدود کرد که از سه روز گذشته با کمک بسیج سازندگی و گروههای راهداری و نیروهای محلی کار بازگشایی محورها در دست اجرا قرار گرفت و همچنان نیز ادامه دارد.

کاظمی خاطرنشان کرد: تاکنون راه ارتباطی 36 روستای بخش یانه سر بهشهر بازگشایی و تردد در آن برقرار شد و مابقی روستاها نیز کار از سه محور در دست اجراست.

وی پیش بینی کرد تا پایان وقت امروز اول فروردین ماه راه تمام روستاهای بخش یانه سر در شهرستان بهشهر باز و تردد در آن برقرار شود.

بارش باران روز یکشنبه هفته جاری باعث جاری شدن سیل در 12 شهرستان استان مازندران شد و به یک هزار و 500 واحد مسکونی نیز خسارت زد.

براثر وقوع سیل سه نفر در مازندران جان خود را از دست دادند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.