| کد خبر: 183039 |

◄ قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز 20 درصد افزایش می‌یابد

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مطرح کرد: قیمت بلیت اتوبوس برای ایام نوروز در راستای ایجاد ترددهای یکسر خالی حداقل ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این‌که قیمت بلیت اتوبوس برای ایام نوروز در راستای ایجاد ترددهای یکسر خالی حداقل ۲۰ درصد افزایش می‌یابد، اظهار داشت:  وزیر راه و شهرسازی با انتقال ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت موافقت کرده است و در سال آینده ستاد به معاونت حمل‌ونقل واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،‌ عبدالهاشم حسن‌نیا امروز در حاشیه گردهمایی رؤسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با محوریت هماهنگی سفرهای نوروزی عنوان کرد:حدود 3 هزار و 400 نقطه پر حادثه در جاده‌های کشور داریم که هزار و 500 نقطه رفع شده و بقیه آشکارسازی شده است.

وی در خصوص قیمت بلیت اتوبوس در سفرهای نوروزی نیز گفت: در راستای جبران تردد یک سر خالی قیمت بلیت‌ها حداقل ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که افزایش از ۲۵ اسفندماه این نرخ‌ها اعمال می‌شود.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در حوزه ناوگان هم بر قیمت‌ها کنترل خاص داریم تا از سقف مجاز معین شده بالاتر نروند  و از سوی دیگر در ایام نوروز بر خدمات مجتمع‌های خدماتی رفاهی نیز نظارت خواهد شد.

وی بر ساماندهی امداد خودروها تأکید کرد و گفت: این کار تخصصی سازمان راهداری است در حالی که امداد خودرو امروز تحت حاکمیت وزارت صنعت قرار دارد در حالی که باید به وزارت راه و شهرسازی برگردد.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: حدود ۲هزار دستگاه ناوگان امداد خودرو در جاده‌های کشور فعال هستند اما میزان شکایتی که از آن‌ها می‌شود رقمی بسیار زیادتر از این میزان است که نشان از مشکلات آن‌ها دارد که امیدواریم در سال آینده ساماندهی امداد خودروها تعیین تکلیف شوند و تحت مدیریت واحد و سیستم هوشمند قرار گیرند.

حسن‌نیا در ادامه با اشاره به افزایش قیمت اتوبوس تا ۱.۵ میلیارد، از عدم وجود مشکل در تامین لاستیک خبر داد و افزود: ۹۰ درصد مسافرت‌ها در کشور توسط ناوگان جاده‌ای انجام می‌شود، از همین‌رو پیش‌بینی می‌کنیم امسال سفرهای زیارتی و سیاحتی افزایش پیدا کند.

وی با بیان این‌که در سال جاری یک‌میلیون وسیله نقلیه شخصی افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: در راستای خدمات‌دهی بهتر در ایام نوروز، ارتقا سطح جاده‌ها و بهسازی کیفیت آن‌ها در زیرساخت در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: طرح نوروزی از ۲۰ اسفند آغاز و تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه دارد. ضمن آن‌که با توجه به بارندگی‌های امسال بخشی از سطح جاده‌ها و آسفالت‌ها تخریب شده که باید بهسازی شود.

حسن‌نیا یادآور شد: در راستای هماهنگی و هموارسازی فرآیند این انتقال جلسات مختلفی میان مدیران دو بخش برگزار شده و  جلساتی نیز بین معاون حمل‌ونقل و رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این‌که وزیر راه و شهرسازی با انتقال ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت موافقت کرده است، گفت: در سال آینده به طور کامل انتقال انجام خواهد شد و ستاد به معاونت حمل‌ونقل واگذار خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.