| کد خبر: 178051 |

◄ تفاهم‌نامه احداث جاده مهرگان-قزوین امضا شد

با امضاء تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین استانداری، راه و شهرسازی و شهرداری محمدیه ساخت جاده دسترسی ناحیه شهری مهرگان به قزوین با ۱۵ میلیاردتومان اعتبار آغاز می‌شود.

تین نیوز

با امضاء تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین استانداری، راه و شهرسازی و شهرداری محمدیه ساخت جاده دسترسی ناحیه شهری مهرگان به قزوین با ۱۵ میلیاردتومان اعتبار آغاز می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، جلسه امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه استانداری، شهرداری محمدیه و راه و شهرسازی برای احداث جاده دسترسی ساکنان ناحیه شهری مهرگان به قزوین با حضور علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، رضا گروسی فرماندار شهرستان البرز، ایرج زاهدپور مدیرکل دفتر شهری استانداری، مسعود حق‌لطفی مدیرکل راه و شهرسازی، پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری، مریم نخستین شهردار محمدیه و اعضای شورای‌شهر روز دوشنبه در شهرداری محمدیه برگزار شد.

مریم نخستین با اشاره به جمعیت 50هزارنفری مسکن مهر مهرگان گفت: یکی از مشکلات مردم مهرگان تردد آنها به شهر قزوین بود که با حمایت مسئولان استان تفاهم‌نامه ساخت جاده دسترسی امروز امضاء می‌شود و به‌زودی با انتخاب پیمانکار با برآورد اولیه ۱۵ میلیاردتومان به‌زودی وارد فاز اجرایی خواهیم شد.

مسعود حق‌لطفی، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ساخت جاده دسترسی ناحیه شهری مهرگان به قزوین به مسافت ۵ کیلومتر بیش از ۱۵ میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد.

حق‌لطفی اظهار داشت: در دیدار با وزیر وقت راه و شهرسازی درخواست اعتبار برای تکمیل و آماده‌سازی ناحیه شهری مهرگان داده شد تا این مجوز در قالب تکمیل زیرساخت‌ها در ناحیه مهرگان مطرح شود که درنهایت با تفاهم‌نامه توافق شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: برای ساخت جاده سه مسیر پیشنهاد شد که مسیر دکل‌های برق، حاشیه کانال آب‌رسانی و امتداد روستای آشنستان از آن جمله بود و با مبادله تفاهم‌نامه مطالعات تکمیل‌شده و کار آغاز می‌شود.

حق‌لطفی تصریح کرد: طراحی شعاع قوس‌ها و برآورد مناقصه در سه ماه آینده انجام می‌شود و سال آینده عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین با اشاره به اهمیت ناحیه شهری مهرگان به‌عنوان یک ناحیه منفصل شهری تأکید کرد: باید مشکلات و نیازهای ساکنان آن را برطرف کنیم.

فرخزاد افزود: مهرگان این ظرفیت را داشت که به‌عنوان یک شهرجدید مطرح شود اما در آن مقطع امکانش فراهم نشد ولی امروز با سکونت بیش از ۵۰ هزار نفر در فاز اول توانسته به‌عنوان یک نمونه موفق در ساخت مسکن مهر مطرح شود که باید زیرساخت‌ها به‌خوبی در آن مهیا شود.

او تصریح کرد: امیدواریم با ساخت این جاده ضمن جلب رضایت مردم بتوانیم مشکلات جابجایی مردم شهر محمدیه و مهرگان به شهر قزوین را حل کنیم.

رضا گروسی فرماندار شهرستان البرز در این جلسه اظهار داشت: با ساخت جاده دسترسی ناحیه شهری مهرگان به قزوین ضمن پاسخگویی به مطالبات مردمی، سوانح و ترافیک در اتوبان قزوین به تهران کاهش می‌یابد.

گروسی افزود: باید توجه کنیم این طرح درست اجرا شود تا موجب بار ترافیکی در جاده کورانه نشده و هزینه‌های بیشتری به استان تحمیل نکند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.