| کد خبر: 174520 |

دبیر کانون کامیونداران خواستار شد:

◄ رفع ممنوعیت واردات تایرهای سنگین نخی

تین نیوز

دبیر کانون کامیون‌داران با عنوان این‌که کاهش تعرفه واردات تایر تنها برای لاستیک‌ها سنگین سیمی بوده‌است گفت: در حالی‌که تقاضای بالایی برای تایرهای سنیگن اتوبوسی و کامیونی بایاس(نخی) وجود دارد، ممنوعیت واردات با هدف حمایت از تولیدات داخلی فاقد توجیه بوده و لازم است دولت حتی به صورت موقت نسبت به رفع ممنوعیت واردات این نوع از تایر تصمیم گیری کند.

احمد کریمی دبیر کانون کامیون‌داران در گفتگو با تین نیوز، کمبود تایر را از مهم‌ترین مشکلات حوزه حمل و نقل دانست و گفت: عدم توزیع مناسب تایر‌های سنگین زمینه افزایش قیمت را فراهم آورده به‌گونه‌ای‌که هم اکنون قیمت تایرهای سنگین اتوبوسی و کامیونی بایاس(نخی) که قیمت یک میلیون 900 هزار تومانی برای آن مصوب شده با قیمت بیش از پنج میلیون تومان فروخته می‌شود.

وی در خصوص تامین این نوع تایر از سوی تولیدکنندگان داخلی گفت: تایرسازان در جلسات مختلف تنظیم بازار آمار متناقضی از میزان تولید ارائه  داده‌اند و هر بار شاهد کاهش میزان آمار اعلامی بوده‌ایم. در عین حال تایرسازان نتوانسته‌اند به تعهد خود در مورد آخرین آمارشان که در آخرین جلسه تنظیم بازار اعلام کردند؛ پایبند باشند.

کریمی به کاهش 21 درصدی تعرفه تایرهای سنگین سیمی اشاره کرد و گفت: بر اساس ابلاغیه معاون اول رییس‌جمهور واردات تایر با هدف تامین نیاز بازار آزاد است، اما علی‌رغم این دستور شاهد ممنوعیت واردات تایرهای سنگین اتوبوسی و کامیونی بایاس (نخی) برای حمایت از تولیدات داخلی هستیم و کاهش تعرفه نیز تنها در زمینه تایرهای سیمی که سهم کمی در حمل و نقل دارند اعمال شده است.

دبیر کانون کامیون‌داران تاکید کرد: وقتی تقاضای بالایی در بازار تایر وجود دارد ممنوعیت واردات با هدف حمایت از تولیدات داخلی فاقد توجیه بوده و لازم است دولت حتی به صورت موقت نسبت به به رفع ممنوعیت واردات این نوع از تایر تصمیم گیری کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.