| کد خبر: 171406 |

◄ اهتمام جدی استاندار البرز به توسعه راه‌های استان

پروژه ادامه آزادراه تهران-شمال برای کاهش بار ترافیک ورودی البرز و جاده کرج چالوس اهمیت زیادی دارد. محمدعلی نجفی، استاندار البرز با اشاره به این موضوع گفت: موانع استانی این پروژه ملی را پیگیری و رفع کردیم.

تین نیوز

پروژه ادامه آزادراه تهران-شمال برای کاهش بار ترافیک ورودی البرز و جاده کرج چالوس اهمیت زیادی دارد. محمدعلی نجفی، استاندار البرز با اشاره به این موضوع گفت: موانع استانی این پروژه ملی را پیگیری و رفع کردیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، نجفی در مراسمی با حضور اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار، اهمیت راه‌های البرز را ملی دانسته و با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این حوزه عنوان کرد: مردم البرز بار بزرگی از ترافیک ملی را متحمل می‌شوند و این امر در ابعاد مختلف درمانی، مالی و زیست‌محیطی تأثیر سوء دارد ازاین‌رو باید توسعه راه‌ها تسریع می‌شد.

او افزود: بسیاری از پروژه‌های راه‌سازی استان با تنگناهایی مواجه بودند که از بدو ورود درصدد گره‌گشایی از روند پیشرفت آن‌ها برآمدیم و ظرف کمتر از یک سال شاهد پیشرفت‌های بزرگی هستیم.

نجفی ادامه داد: تسریع در اجرای پروژه ادامه آزادراه همت سبب شد پیشرفت فیزیکی پروژه از 63 درصد از ابتدای سال 96 به 89 درصد تاکنون برسد. همچنین با اجرای پروژه ادامه قطار برقی کرج-هشتگرد، پیشرفت فیزیکی پروژه از 69 درصد از ابتدای سال 96 به 74 درصد درمجموع پروژه به همراه تجهیزات رسیده است؛ اما پیشرفت ساختمانی آن بالای 95 درصد است.

استاندار البرز افزود: پروژه چهار خطه شدن راه‌آهن تهران-تبریز در قطعه استان البرز که پیشرفت فیزیکی اکنون به 90 درصد رسیده نیز با جدیت دنبال و عملی شد. همچنین با فعال شدن پروژه کنارگذر جنوبی تهران از آبیک تا چرم‌شهر در استان البرز، پیشرفت فیزیکی طرح از 25 درصد سال 96 به 47 درصد رسیده است.

نجفی گفت: فعال شدن پروژه قطار شهری کرج و تجدیدنظر در نرخ پیمان قرارداد مترو با اخذ مجوز شورای‌عالی فنی کشور محقق شد و این پروژه که مدت‌ها بلاتکلیف بود اکنون روبه‌پیشرفت است.

او با اشاره به اینکه آسفالت جاده جدید هشتگرد به طالقان به طول 20 کیلومتر و آغاز عملیات اجرایی تونل این مسیر ازجمله اقدامات بسیار مهم بود، افزود: این پروژه نیز چندین سال به حال خود رهاشده بود که با جدیت پیگیری شد.

استاندار البرز به راه‌اندازی و تکمیل فرودگاه پیام و مسافری شدن آن از شهریورماه سال‌جاری اشاره کرد و گفت: این امر روند بسیار سختی داشت که ظرف 8 ماه گذشته پیگیری و اجرایی شد.

استان البرز به‌منزله پلی میان استان‌های پرجمعیت شمال و شمال‌غرب کشور و پایتخت است و به همین دلیل تردد وسایل نقلیه مختلف در این استان مخصوصاً در زمان تعطیلات بیش از هر استان دیگری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.