| کد خبر: 16819 |

لزوم آموزش مدیران فنی ناظر بر وسایل نقلیه حمل و نقل برون شهری

تین نیوز | مدیركل حمل و نقل و پایانه های استان همدان از لزوم آموزش مدیران فنی ناظر بر وسایل نقلیه مسافربری و كامیون ها درحمل و نقل برون شهری خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان، نصرت اله حیدری یک نشست خبری، ضمن بیان برنامه ها و اهداف حمل و نقل به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در خصوص رسالت حرفه خبرنگاری در زمینه اطلاع رسانی به سختی این حرفه اشاره كرد و گفت: خبرنگار هم باید واقع نگر باشد و هم مصالح اجتماعی و حقوق مردم را در نظر بگیرد.

وی افزود: حساسیت و دغدغه های ویژه این حرفه باعث همراه شدن با استرس می شود و به همین دلیل خبرنگاری از مشاغل سخت و زیان آور محسوب شده است.

حیدری ضمن تقدیر از تلاش و زحمات همه خبرنگاران و اصحاب قلم كه در روشنگری اذهان عمومی نقش به سزایی ایفا می كنند، فرا رسیدن روز خبرنگار را به آنان تبریك گفته و برای همه دست اندركاران این حرفه آرزوی توفیق كرد.

مدیر كل حمل و نقل و پایانه ها در ادامه این نشست با تاكید بر سختی كار رانندگان بخش حمل و نقل عمومی اظهار داشت: رانندگان چون هم تامین كننده شرایط ایجاد و حفظ كار خود و هم مسئول تامین معاش خانواده هستند، با وجود سختی كار حاضر به بازنشستگی زودتر از موعد و حتی پس از سن قانونی نیستند.

حیدری در ادامه با اظهار خشنودی ازشرایط و پتانسیل مناسب حمل و نقل برون شهری استان به تشریح برنامه های اداره متبوع خود پرداخت.

وی ایجاد زمینه گسترش فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، تقویت زیر بناها به منظور ارتقای سطح خدمات، آموزش و افزایش ضریب ایمنی در حمل و نقل جاده ای را از اولویت های كاری برشمرد.

وی تصریح كرد: به منظور ارتقاء سطح كیفی خدمات قابل ارائه و حفظ و افزایش ایمنی ، آموزش مدیران فنی در حوزه كالا و مسافر و به منظور نظارت كارشناسانه و تخصصی بر وسائط نقلیه و كاهش حوادث و تصادفات در دستور كار سال جاری قرار گرفته است.

حیدری افزود: با توجه به اهداف تعیین شده، كیفیت ارائه خدمات در بخش های مختلف خصوصا حمل و نقل كالا و مسافر كه در واقع با جان و مال مردم سر و كار دارد، باید فراتر از انتظار بهره گیران از خدمات این بخش ارائه شود.

وی همچنین به بیان وضعیت حمل و نقل استان پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت ناوگان مسافری استان به خصوص در بخش اتوبوس بسیار مطلوب است و سالانه بیش از 7 و نیم میلیون نفر در سطح استان با ناوگان عمومی سفر می‌كنند.

مدیر كل حمل و نقل و پایانه ها اضافه كرد: 19 هزار و 500 نفر راننده حرفه ای در بخش حمل و نقل كالا و چهار هزار و 80 نفر راننده حرفه ای در بخش حمل و نقل مسافر، دارای كارت هوشمند، امر جا به جایی كالا و مسافر را تحت نظارت این اداره كل انجام می دهند.

وی با ضروری خواندن مباحث ایمنی گفت: بهره گیری از فن آوری IT و ITC نیز برای مباحث كنترل ترافیك، بخش دیگری از فعالیت های این اداره كل است و با نصب  42 دوربین های تردد شمار در محورهای ورودی استان آمار ترددها به صورت آنلاین به مركز مدیریت راه ها ارسال و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به تاثیر بسیار زیاد این دوربین‌ها در كنترل سرعت و كاهش تصادفات امسال نیز در نظر است 4 دوربین ثبت سرعت در محورهای مواصلاتی استان افزوده شود.

حیدری برنامه ریزی و اجرای طرح ساماندهی حمل و نقل مسافر روستایی استان، اجرای طرح كنترل حمل بار با وانت بارها در سطح استان و توجه به طرح تكریم ارباب رجوع و مسافرین را نیز از دیگر برنامه های مورد توجه این اداره كل بر شمرد.

مدیركل حمل و نقل و پایانه ها در خاتمه ضمن تاكید بر نقش خبرنگاران در ارتقای سطح آگاهی جامعه، از همكاری دست اندركاران و فعالان رسانه ای اعم از خبرگزاری ها، صدا و سیما و مطبوعات، در انعكاس اخبار واهمیت نقش حمل و نقل عمومی در خدمات رسانی به مردم قدردانی كرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فعال حمل و نقل 0 0

    ای کاش طرز تفکر این چنین مدیر محترم استانى در مورد مدیر فنى و آموزش آن که در ایمنى نقش مهمى دارد در وجود مدیران ستادى به خصوص در تفکر مدیر کل دفتر ایمنى و ترافیک سازمان راهدارى تجلى می یافت!