| کد خبر: 16656 |

طرح " سقف ترافیکی " در محور چالوس اجرا شود

تین نیوز | استاندار البرز گفت: به جهت محدودیت مسیرها در محور چالوس می توان سقف مشخصی را به منظور ورود ترددها به این محور تعیین کرد تا به یک باره شاهد حجم عبور و مرورها در این محدوده نباشیم.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، سید حمید طهایی در جلسه شورای ترافیک استان با بیان اینکه مسئله ترافیک و حجم تردد خودروها از مبادی متعدد این استان، یکی از دغدغه های مهم البرز به شمار می رود، اظهار کرد: مدیریت ترافیک مستلزم اعلام طرح و برنامه از سوی دستگاه های عضو است.
 
وی با اشاره به حجم ترددها در تعطیلات اخیر و موج دوم سفرهای تابستانی افزود: گزارش تردد 7 میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز، ظرف مدت 4 روز که به دنبال آن پدیده هایی همچون آلودگی هوا و ریزگردها را نیز به همراه دارد خود حاکی از لزوم توجه ویژه به اجرای طرح های ترافیکی و اخذ تدابیری راهگشا در این زمینه است.
 
استاندار البرز با تأکید بر اینکه باید آخرین وضعیت راه ها و مسیرهای پیش رو در سفرها، پیشتر به مسافران اعلام شود تصریح کرد: اگر هر مسافری پیش از تعیین مسیر برای رسیدن به مقصد در جریان آخرین وضعیت راه ها قرار داشته باشد قطع به یقین مسیرهای جایگزین را انتخاب می کند و دیگر ساعت ها در گره ترافیکی معطل نیست.
 
وی افزود: در کنار تدابیر ترافیکی و اطلاع رسانی جامع از سوی راهور و غیره بخشی از این مسئولیت را نیز مردم باید عهده دار باشند و از مشارکت مردم نیز در سفرها بهره مند شد.
 
طهایی با اشاره به حجم ترددها در محور چالوس  و لزوم برنامه ریزی برای تسهیل در تردد ساکنان بومی در منطقه، اجرای طرح «سقف ترافیکی» را اقدامی راهگشا در این زمینه دانست و گفت: به جهت محدودیت مسیرها در محور چالوس می توان سقف مشخصی را به منظور ورود ترددها به این محور تعیین کرد تا به یک باره شاهد حجم عبور و مرورها در این محدوده نباشیم.
 
استاندار البرز در بخش دیگری فرهنگسازی در امر ترافیک را نیز مهم خواند و تصریح کرد: علاوه بر امکانات و زیرساخت هایی که به منظور مدیریت ترافیک باید ایجاد کرد، فرهنگسازی ترافیکی و نحوه صحیح رانندگی، استفاده از علائم، عدم رانندگی در حین خواب آلودگی و غیره از مهمترین مواردی است که باید با فرهنگسازی در بین مردم آن را نهادینه کرد تا کمتر شاهد بروز تصادفات جاده ای باشیم.
 
طهایی همچنین به نقش دوربین های نظارتی در تسهیل امر ترافیک نیز اشاره کرد و گفت: یکی از زیرساخت هایی که موجب تسهیل و روان سازی ترافیک می شود، نقش دوربین های نظارتی است که اگر هدفمند از آن استفاده شودبخش قابل توجهی از ترافیک را می توان  توسط آن مدیریت کرد.
 
وی تعبیه تابلوهای راهنمای مسافران در مبادی ورودی و خروجی شهر، توزیع بروشورها و غیره را نیز از مولفه های تأثیرگذار در برخورداری از ترافیکی روان و بدون حادثه برشمرد.
 
استاندار البرز با بیان اینکه در حال حاضر امکانات و پتانسیل های استان  در حوزه ترافیک مهیا است، افزود: باید با اتخاذ تدابیر مناسب علاوه بر رفع مشکلات و گره های ترافیکی زمینه های لازم برای تردد سهل و آسان مردم در مرکز استان البرز نیز فراهم شود.
 
وی تقویت مدیریت ترافیک استان را نیز مستلزم تعامل و مشارکت کلیه مسئولان امر دانست و به کلیه اعضای شورای ترافیک تکلیف کرد تا در جلسه آتی طرح ها و برنامه های خود را به منظور تدوین برنامه جامع مدیریتی ترافیک استان ارائه دهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهرام 0 0

    جناب آقای استاندار، لطفا علاوه بر تمرکز فکری بر روی جاده چالوس، تمرکز بر وجود راههای ارتباطی در شهر کرج را حتما حفظ بکنید، چون در حال حاضر در آزادراه کرج قزوین، از پل فردیس تا حصارک، بیش از ٨٠ /. ترافیک شهری کرج و فقط ٢٠ /. ترافیک عبوری می باشد. در ساعات پیک ترافیک عملا عبور و مرور به سختی انجام می شود