| کد خبر: 165260 |

ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد جوان است

معاون حمل و نقل ادره کل راهداری و حمل و نقل عمومی کهگیلویه وبویراحمد گفت:میانگین سنی ناوگان حمل و نقل جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۷ سال جوانتر از متوسط کشوری است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل ادره کل راهداری و حمل و نقل عمومی کهگیلویه وبویراحمد گفت:میانگین سنی ناوگان حمل و نقل جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۷ سال جوانتر از متوسط کشوری است.

به گزارش تین‌نیوز، محمدی گفت: میانگین سنی ناوگان عمومی حمل و نقل در استان اعم از ناوگان اتوبوسی، مینی بوسی، سواری کرایه ای و ناوگان باری ۹ و۶ دهم سال است در حالی که متوسط میانگین کشوری ۱۶ و۴ دهم سال است.

محمدی با بیان اینکه جوانتر بودن ناوگان عمومی در ایمنی حمل نقل نقش موثری دارد افزود: مسافرت و همچنین حمل بار از طریق ناوگان عمومی به دلیل کنترل و نظارت ایمن‌تر است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری حمل و نقل عمومی استان الزام شرکت‌های مسافربری به داشتن مدیر فنی را در راستای ایمن سازی ناوگان حمل نقل عمومی دانست و گفت: در این طرح مدیر فنی پیش از سفر تجهیزات ایمنی ناوگان را بررسی کرده و پس از تایید وی صورت وضعیت و یا بارنامه صادر و اجازه عبور داده می‌شود.

محمدی یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل عمومی استان در راستای ایمن سازی ناوگان عمومی را صدور کارت هوشمند هم برای ناوگان و هم برای رانندگان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۸۰۰ مورد کارت هوشمند برای ناوگان سواری کرایه ای، ۸۵۰ مورد ناوگان باری، ۸۸ مورد ناوگان مینی بوسی و ۸۴ مورد ناوگان اتوبوسی صادر شده است.

وی حداقل سن رانندگان ناوگان عمومی را ۲۳ و حداکثر سن آن‌ها را ۶۹ سال بیان کرد و گفت: صاحبان ناوگان باری بالای ۲۳ سال سن و ظرفیت خالص بالای ۱۹ تن با مراجعه به شرکت‌های سازنده و یا نمایندگان آن‌ها در استان درخواست جایگرین خودرو داده و با دریافت تسهیلات با بهره ۹ درصد و باز پرداخت ۵ ساله به نوسازی ناوگان باری خود اقدام کنند.

محمدی از اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها خبر داد و افزود: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها در دو بخش آموزشی ـ نرم افزاری و بخش فیزیکی در دست اجرا است.

معاون حمل و نقل ادره کل راهداری حمل و نقل عمومی استان با بیان اینکه این طرح در سال‌های گذشته در ۴۰ مدرسه اجرا شده و امسال نیز در ۱۰ مدرسه دیگر اجرا می‌شود اضافه کرد: در بخش نرم افزاری و آموزشی با حضور کارشناسان در مدارس حاشیه راه آموزش‌های ایمنی تردد ارائه و همچنین تجهیزات آموزشی از جمله کیف با بر چسب قابلیت دید (برای رانندگان) توزیع می‌شود.

به گزارش ابشگاه خبرنگاران جوان، وی ایجاد نوار‌های لرزاننده، شب رنگ، خط کشی عابر پیاده در مقابل مدارس حاشه جاده‌ها و همچنین نصب علائم هشدار دهنده قبل از رسیدن به مدارس را از جمله اقدامات ایمنی فیزیکی درمحوطه مدارس حاشیه جاده‌ها بیان کرد و اضافه کرد: این طرح یکی از طرح‌های موفق در زمینه‌ی ایجاد ایمنی هم برای دانش آموزان و هم برای کاربران جاده ای بوده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.