| کد خبر: 162044 |

عامری خبر داد:

◄ استقبال سرد مسافران از بلیت‌های نوروزی اتوبوس‌ها

عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری شرکت‌های حمل‌ونقل کشور و رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی گفت: وضعیت عرضه و تقاضا چند سالی است که مناسب نیست و تاکنون هم به نسبت لیست‌هایی که باز کردیم و مسیرهای مشخص‌شده مسافران کمتری بلیت اتوبوس تهیه‌کرده‌اند.

تین نیوز

با اینکه دو سال است هیچ افزایش قیمتی روی بلیت‌های نوروزی نداشتیم اما وضعیت فروش بلیت‌های نوروزی خوب نیست.

احمدرضا عامری، عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری شرکت‌های حمل‌ونقل کشور و رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی، در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص وضعیت پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی گفت: استقبال مسافران معمولاً در روزهای آخر سال بیشتر می‌شود و ما هم به امید استقبال در روزهای آخر به انتظار نشسته‌ایم.

وی در پاسخ به این سؤال که ارزیابی شما از وضعیت پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس‌ها چیست، گفت: با اینکه دو سال است هیچ افزایش قیمتی روی بلیت‌های نوروزی نداشتیم اما وضعیت فروش بلیت‌های نوروزی خوب نیست.

عامری ادامه داد: البته منتظر هستیم با واریز حقوق اسفند وعیدی و پاداش آخر سال وضعیت خریدهای بلیت هم‌تغییر کند و شاید در روزهای آخر با تغییر شرایط شاهد استقبال بیشتری از سوی مسافران باشیم.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی اتوبوس‌رانی ادامه داد: وضعیت عرضه و تقاضا چند سالی است که مناسب نیست و به نسبت لیست‌هایی که باز کردیم و مسیرهای مشخص‌شده مسافران کمتری بیلت تهیه‌کرده‌اند.

به گفتهٔ عامری هر سال شاهد استقبال کمتری از سوی مسافران جاده‌ای برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی هستیم.

وی در خصوص چرایی این اتفاق گفت: به دلیل استفاده از خودروهای شخصی و سواری انتخاب اتوبوس برای سفر به آخرین گزینه رسیده است.ضمن اینکه شرایط اقتصادی مردم هم برای انجام سفر خوب نیست.

عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری شرکت‌های حمل‌ونقل کشور و رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی در خصوص تأثیر نوسازی ناوگان بر روی خروج از رکود مسافری، گفت: ابتدا این نکته را باید بگویم که وضعیت اتوبوس‌های ما در مقایسه با هواپیماها و قطارهایمان خیلی بهتر و به شرایط و استاندارهای جهانی نزدیک‌تر است و اکنون در سیستم اتوبوس‌رانی کشور در بسیاری از مسیرها شاهد اتوبوس‌هایی با عمر 5 و 4 و 2 سال هستیم که در سایر مودهای حمل‌ونقل چنین سنی وجود ندارد.

وی ادامه داد: بنابراین به جرات می‌توانم بگویم که اکنون حمل‌ونقل عمومی ایمن‌تر از سایر مودهای حمل‌ونقلی است.

عامری گفت: بهتر این است برای مقایسه وضعیت ناوگان، ملاک را حمل‌ونقل داخلی کشور قرار دهیم و با جهان مقایسه نکنیم و در این صورت از بین اتوبوس و قطار و هواپیما فعلاً عمر ناوگان اتوبوس‌رانی کمتر و ایمن‌تر است.

عامری گفت: در سال گذشته هم میزان تلفات و تصادفات جاده‌ای در بخش حمل‌ونقل عمومی به زیر 2 درصد می‌رسید و باقی در بخش سواری و خودروی شخصی بود.

وی استفاده از اتوبوس برای سفرهای نوروزی را امتیاز ویژه‌ای دانست و گفت: تمام تلاش ما این است که مسافران با رانندگان حرفه‌ای سفر کنند و از سفر خود لذت ببرند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.