| کد خبر: 156060 |

هدایتی خبر داد:

◄ افزایش تلفات تصادفات خودروهای سواری

مدیرکل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از کاهش اکثر آیتم های مربوط به تلفات و تصادفات جاده ای در شش ماه نخست سال خبر داد و گفت: متاسفانه در بخش تلفات ناشی از تصادفات خودروهای سواری با افزاش آمار مواجه هستیم.

تین نیوز

مدیرکل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از کاهش اکثر آیتم‌های مربوط به تلفات و تصادفات جاده‌ای در شش ماه نخست سال خبر داد و گفت: متاسفانه در بخش تلفات ناشی از تصادفات خودروهای سواری با افزاش آمار مواجه هستیم.

جواد هدایتی مدیرکل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز خبر داد که تلفات حوادث رانندگی کشور در 6 ماهه اول سال 96 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 1.2 درصد کاهش داشته است که این مقدار در راه‌های برون‌شهری و روستایی 0.7 درصد بوده است.

 وی با اعلام اینکه عمده کاهش صورت گرفته در حوزه کاربران آسیب‌پذیر و ناوگان عمومی بوده است، ادامه داد: با تکیه‌ بر آمار و اطلاعات منتشره شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور درصد عابرین‌ پیاده و موتورسوارانی که در این مدت براثر تصادفات فوت کرده‌اند به ترتیب 2.9 و 2.3 درصد با کاهش روبرو بوده است. حوزه ناوگان عمومی نیز به ترتیب 17.5 و 5.3 درصد در بخش مسافری و باری کاهش نشان می‌دهد.

افزایش تلفات ناشی از تصادفات خودروهای سواری در شش ماه نخست سال

هدایتی با اشاره به وضعیت ایمنی در بخش خودروهای سواری تصریح کرد: تلفات ناشی از تصادفات خودروهای سواری در مدت مورد بررسی با افزایش 2.4 درصدی روبرو بوده است که با توجه به تعداد و فراوانی بالای آن‌ها نسبت به سایر وسایل، این افزایش بر روی آمار تلفات کلی اثرگذار بوده و کاهش صورت گرفته در سایر وسایل نقلیه را تحت تأثیر قرار داده و در نهایت با اثرگذاری بر کل آمار تلفات، روند کاهش کشوری را با چالش مواجه می‌کند.

 وی با اشاره به اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی کاربران خاص و آسیب‌پذیر و برنامه‌ها و اقدامات سازمان در حوزه ارتقای ایمنی ناوگان عمومی، مدیریت و نظارت بر وسایل شخصی را با توجه به روند افزایشی حوادث آن‌ها مورد تأکید قرارداد و خواستار اجرای اقدامات مرتبط با جلب مشارکت آگاهانه عمومی از یک‌سو و تشدید اقدامات نظارتی در این بخش از سوی دیگر شد.

به گفتهٔ هدایتی برای دستیابی به نتایج مؤثرتر در کاهش تلفات و مصدومین حوادث رانندگی در کشور انجام این نکات الزامی است.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص چرایی کاهش آمار در بخش حمل‌ونقل عمومی افزایش کنترل های میدانی و نظامات مترتب بر آن را دخیل دانست و گفت: دلایل متعددی در شکل‌گیری تصادف نقش دارند و متقابلاً دلایل متعددی در کاهش آمار تصادفات که اظهارنظر قطعی و فنی درباره افزایش یا کاهش به دیتای دقیق و قابل‌اتکای کارشناسی نیازمند است که فعلاً از آن محرومیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.