| کد خبر: 154281 |

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری خبر داد:

◄ طلب‌ 400 میلیاردی پیمانکاران حوزه ایمنی

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم گفت: به دلیل تخصیص اعتبارات 30 درصدی طلب‌ پیمانکاران بخش ایمنی به رقمی بالغ‌بر 400 میلیارد تومان رسیده است که این رقم فقط در حوزه اقدامات خط‌کشی، علائم، حفاظ‌ها و حفظ روشنایی راه‌ها است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم گفت: به دلیل تخصیص اعتبارات 30 درصدی طلب‌ پیمانکاران بخش ایمنی به رقمی بالغ‌بر 400 میلیارد تومان رسیده است که این رقم فقط در حوزه اقدامات خط‌کشی، علائم، حفاظ‌ها و حفظ روشنایی راه‌ها است.

مهران قربانی مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم در گفت‌وگو با تین‌نیوز در خصوص وضعیت اعتبارات ایمنی راه‌ها گفت: به دلیل تخصیص اعتبارات با نگاه غیر واقع‌بینانه به نظر می‌رسد طی چند ماه آتی مشکلات جدی درعرصه حفظ وضعیت ایمنی موجود راه‌ها، بروز کند.

طلب‌ 400 میلیاردی پیمانکاران ایمنی

وی گفت: درعرصه ایمن‌سازی راه‌ها به‌طورکلی دو نوع اعتبار نیاز است اعتبارات ایمن‌سازی جاری برای خط‌کشی و تعویض علایم و حفاظ‌های آسیب‌دیده و فرسوده و اعتبار نوع دوم که اعتبارات موردنیاز برای ارتقای ایمنی راه‌ها است.

قربانی با توضیح اینکه برای اعتبارات نوع اول حداقل حدود 750 میلیارد تومان اعتبار لازم داریم، گفت: متأسفانه ابلاغ اعتبار کمی بیش از نصف این میزان است و تخصیص آن هم به‌مراتب کمتر از ابلاغیه‌ها است.

وی دراین‌باره توضیح داد: سال گذشته تخصیص اعتبارات ایمنی حدود 30 درصد بود که باعث ایجاد طلب‌های زیاد پیمانکاران ایمنی از ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل استان‌ها شده است که بالغ‌بر 400 میلیارد تومان فقط در حوزه اقدامات خط‌کشی و علائم و حفاظ‌ها و حفظ روشنایی راه‌ها است.

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم در خصوص چشم‌انداز اعتبارات سال جاری گفت: به نظر می‌رسد وضعیت اعتبارات نیز مشابه سال گذشته است که به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

برای ارتقای ایمنی راه‌ها اعتبار کافی وجود ندارد

وی بابیان اینکه در بسیاری موارد برای تأمین حداقل‌های اعتبارات، شرمنده مردم و همکارانمان هستیم، تصریح کرد: متأسفانه برای اقدامات ارتقای ایمنی راه‌ها اعتبار کافی وجود ندارد.

قربانی گفت: شخصاً فکر می‌کنم در صورت اختصاص سالانه 3 هزار میلیارد تومان برای ارتقای ایمنی راه‌ها بتوان با رویکرد سیستمی ایمنی و پوشش دادن و جبران خطاهای کاربران جاده‌ای نجات جان حداقل یک هزار نفر را امکان‌پذیر کرد ولی افسوس که ایمنی راه‌ها در سایر اولویت‌های تصمیم گیران اعتبارات کشور گم‌شده است.

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم اضافه کرد: متأسفانه به نظر می‌رسد که برخی سیاست‌گذاران مالی در سازمان برنامه‌وبودجه نگه‌داری راه و ایمن‌سازی راه را با نگهداری ساختمان شخصی خود اشتباه گرفته‌اند و فکر می‌کنند در تنگنای مالی می‌توان انجام اقدامات نگهداری را به تعویق انداخت. غافل از اینکه تأخیر در تأمین وتخصیص اعتبارات نگهداری و ایمن‌سازی راه‌ها به قیمت از دست رفتن جان هم‌وطنانمان تمام خواهد شد.

به گفتهٔ قربانی خط‌کشی، حفاظ و علائم و این‌گونه اقدامات راهداری و ایمن سازی به‌مثابه تأمین دارو برای بیمار است که اگر به تعویق بیفتد باجان بیماران بازی خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم  ادامه داد: امیدوارم که دوستان مسئول و تصمیم گیر در خصوص اعتبارات نگهداری و ایمنی جاری و ارتقای ایمنی راه‌ها مسئولانه و واقع‌بینانه عمل کنند چرا که با ادامه وضعیت فعلی به نظر می‌رسد طی چند ماه آتی مشکلات جدی در عرصه حفظ وضعیت ایمنی موجود راه‌ها، بروز نماید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.