| کد خبر: 151778 |

در استان قزوین صورت گرفت:

تخصیص هشت هزار و ۸۰۰ تن قیر برای لکه‌گیری راه‌های روستایی استان قزوین

رئیس اداره نظارت بر راه‌های روستایی اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: با تخصیص هشت هزار و ۸۰۰ تن قیر مشارکتی رایگان، عملیات آسفالت و لکه‌گیری راه‌های روستایی استان آغاز شده است.

تین نیوز

رئیس اداره نظارت بر راه‌های روستایی اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: با تخصیص هشت هزار و ۸۰۰ تن قیر مشارکتی رایگان، عملیات آسفالت و لکه‌گیری راه‌های روستایی استان آغاز شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حسین رحمانی گفت: سال گذشته میزان تخصیص قیر مشارکتی به استان ۱۵ هزار تن بود که با استفاده از آن بخش قابل‌توجهی از راه‌های استان لکه‌گیری شد.

وی با اشاره به اولویت‌بندی آسفالت و لکه‌گیری راه‌های روستایی افزود: با توجه به اینکه اولویت این راه‌ها بر اساس تصمیم‌گیری کمیته برنامه‌ریزی استان به ریاست استاندار مشخص می‌شود، از این رو در حال حاضر عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت بخش‌های مرکزی، آبیک، بوئین‌زهرا، تاکستان و طارم سفلی با دستور مدیریت ارشد استان آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در عین حال، این اداره کل برای بعضی از شهرداری‌های استان از جمله ارداق و ضیاءآباد نیز سهمیه‌هایی از قیرهای مشارکتی رایگان در نظر گرفته است.

رحمانی با اشاره به اینکه دریافت قیرهای مشارکتی به صورت رایگان است، ادامه داد: هزینه عملیات اجرایی این نوع طرح‌ها از طریق اعتبارات استانی باید تأمین شود تا جایی در حال حاضر برای آسفالت و لکه‌گیری راه‌های روستایی استان نیازمند به چهار هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم.

رئیس اداره نظارت بر راه‌های روستایی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین همچنین یادآور شد: در ۲ سال گذشته با تخصیص قیرهای مشارکتی رایگان و اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش راه‌های روستایی استان، ۴۰۰ میلیارد ریال به پیمانکاران خود بدهکار هستیم.

به گفته وی، در حال حاضر از پنج هزار و ۳۱۶ کیلومتر راه روستایی موجود در استان، ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن آسفالت و مابقی آن شوسه و خاکی هستند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان دارای آسفالت قدیمی با عمر بیش از ۱۵ تا ۲۰ سال بوده که برای لکه‌گیری و روکش آسفالت آن‌ها به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند هستیم.

استان قزوین دارای ۶ شهرستان، ۲۵ شهر، ۱۹ بخش، ۸۴۲ روستا و ۹۰ هزار واحد مسکونی روستایی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.