یک پژوهشگر آیتی مطرح کرد:
◄ مسئولان برای ادامه پروژه سپهتن عجله نکنند
با توجه بهاینکه با هزینه بسیار هنگفت در تمامی راههای شریانی کشور دوربینهای ثبت تخلفات رانندگی نصب شده است اگر این کار با هدف کنترل رانندگی خودروها انجام شده و ادعا میشود که میتوانند از تخلفات حادثهساز با اعمال جرایم متعلقه جلوگیری کنند، آیا با این وجود همچنان نیاز به نصب تجهیزات پروژه سپهتن بر روی خودروهای کرایه سواری وجود دارد؟
یک پژوهشگر حوزه آی تی اس در خصوص مخالفت رانندگان خودروهای کرایههای سواری بین شهری با نصب تجهیزات پروژه سپهتن گفت: باید به آنان حق داد، چرا که این پروژه با اهداف دیگری طراحی شده است که قرابت چندانی با نیازمندیهای آنان ندارد.
به گزارش تیننیوز، حبیب رستمی در جمع کارشناسان در یک گروه مجازی مرتبط با این حوزه، اظهار کرد: با توجه به اینکه با هزینه بسیار هنگفت در تمامی راههای شریانی کشور دوربینهای ثبت تخلفات رانندگی نصب شده است اگر این کار با هدف کنترل رانندگی خودروها انجام شده و ادعا میشود که میتوانند از تخلفات حادثهساز با اعمال جرایم متعلقه جلوگیری کنند، آیا با این وجود همچنان نیاز به نصب تجهیزات پروژه سپهتن بر روی خودروهای کرایه سواری وجود دارد؟
وی با اشاره به دلایل عنوان شده برای مخالفت با نصب این سامانه از سوی رانندگان خودروهای کرایه سواری، اظهار کرد: از سوی رانندگان نکاتی مطرح شده است که نشان از واقعیتهای موجود دارد و باید مورد توجه دقیق قرار گرفته شوند و نمیتوان با این استدلال که مخالفان نسبت به جزئیات پروژه آگاه نیستند، مخالفتهای آنان را نادیده گرفت.
این پژوهشگر حوزه آی تی افزود: پروژه سپهتن به عنوان یک سامانه درون خودرویی برای پایش تردد ناوگان برای اجرا بر روی ناوگان کرایههای سواری بین شهری نیازمند طراحی مجدد است.
به گزارش تیننیوز، رستمی تاکید کرد: در طراحی جدید باید به نیازهای عملیاتی و ایمنی این ناوگان توجه شود و معماری پروژه به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری به گونهای تغییر یابد که بتواند رضایت خاطر کاربران آن را از جنبه خدماتی که دریافت می کنند، جلب کند.
این کارشناس آی تی یادآور شد: اهداف کنترلی پروژه باید عمدتاً معطوف به مسائل ایمنی تردد خودروها باشد و در اجرای آن به یکپارچهسازی با سایر زیرساختهای موجود مانند شبکه دوربینهای ثبت تخلفات رانندگی در جادهها توجه شود.
وی اضافه کرد: بدین ترتیب، برخی از ادوات کنونی پروژه که بر روی اتوبوسها نصب شدهاند، قابل حذف بوده و تجهیزات نهایی با قیمت بسیار پایینتری قابل عرضه خواهد بود.
به گزارش تیننیوز، رستمی با بیان این که مسئولان برای ادامه پروژه عجله نداشته باشند و قدری در این زمینه تأمل کنند، گفت: میتوان در یک دوره زمانی حداقل یکساله، عملکرد تجهیزات نصب شده بر روی اتوبوسهای بین شهری را تحلیل و ارزیابی و ایرادات کار را مشخص کرد و با استفاده از نظرات کارشناسان حوزه حمل و نقل هوشمند نسبت به برطرف کردن ایرادات موجود اقدام کرد و بعد به فکر توسعه پروژه بر روی ناوگانهای دیگر بود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.