| کد خبر: 144713 |

یک پژوهشگر آی‌تی مطرح کرد:

◄ مسئولان برای ادامه پروژه سپهتن عجله نکنند

با توجه به‌این‌که با هزینه بسیار هنگفت در تمامی راه‌های شریانی کشور دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی نصب شده است اگر این کار با هدف کنترل رانندگی خودروها انجام شده و ادعا می‌شود که می‌توانند از تخلفات حادثه‌ساز با اعمال جرایم متعلقه جلوگیری کنند، آیا با این وجود همچنان نیاز به نصب تجهیزات پروژه سپهتن بر روی خودروهای کرایه سواری وجود دارد؟

تین نیوز

یک پژوهشگر حوزه آی تی اس در خصوص مخالفت رانندگان خودروهای کرایه‌های سواری بین شهری با نصب تجهیزات پروژه سپهتن گفت: باید به آنان حق داد، چرا که این پروژه با اهداف دیگری طراحی شده است که قرابت چندانی با نیازمندی‌های آنان ندارد.

به گزارش تین‌نیوز، حبیب رستمی در جمع کارشناسان در یک گروه مجازی مرتبط با این حوزه، اظهار کرد: با توجه به‌ این‌که با هزینه بسیار هنگفت در تمامی راه‌های شریانی کشور دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی نصب شده است اگر این کار با هدف کنترل رانندگی خودروها انجام شده و ادعا می‌شود که می‌توانند از تخلفات حادثه‌ساز با اعمال جرایم متعلقه جلوگیری کنند، آیا با این وجود همچنان نیاز به نصب تجهیزات پروژه سپهتن بر روی خودروهای کرایه سواری وجود دارد؟

وی با اشاره به دلایل عنوان شده برای مخالفت‌ با نصب این سامانه از سوی رانندگان خودروهای کرایه سواری، اظهار کرد: از سوی رانندگان نکاتی مطرح شده است که نشان از واقعیت‌های موجود دارد و باید مورد توجه دقیق قرار گرفته شوند و نمی‌توان با این استدلال که مخالفان نسبت به جزئیات پروژه آگاه نیستند، مخالفت‌های آنان را نادیده گرفت.

این پژوهشگر حوزه آی تی افزود: پروژه سپهتن به عنوان یک سامانه درون خودرویی برای پایش تردد ناوگان برای اجرا بر روی ناوگان کرایه‌های سواری بین شهری نیازمند طراحی مجدد است.

به گزارش تین‌نیوز، رستمی  تاکید کرد: در طراحی جدید باید به نیازهای عملیاتی و ایمنی این ناوگان توجه شود و معماری پروژه به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری به گونه‌ای تغییر یابد که بتواند رضایت خاطر کاربران آن را از جنبه خدماتی که دریافت می کنند، جلب کند. 

این کارشناس آی تی یادآور شد: اهداف کنترلی پروژه باید عمدتاً معطوف به مسائل ایمنی تردد خودروها باشد و در اجرای آن به یکپارچه‌سازی با سایر زیرساخت‌های موجود مانند شبکه دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌ها توجه شود.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب، برخی از ادوات کنونی پروژه که بر روی اتوبوس‌ها نصب شده‌اند، قابل حذف بوده و تجهیزات نهایی با قیمت بسیار پایین‌تری قابل عرضه خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز، رستمی  با بیان این که مسئولان برای ادامه پروژه عجله نداشته باشند و قدری در این زمینه تأمل کنند، گفت: می‌توان در یک دوره زمانی حداقل یک‌ساله، عملکرد تجهیزات نصب شده بر روی اتوبوس‌های بین شهری را تحلیل و ارزیابی و ایرادات کار را مشخص کرد و با استفاده از نظرات کارشناسان حوزه حمل و نقل هوشمند نسبت به برطرف کردن ایرادات موجود اقدام کرد و بعد به فکر توسعه پروژه بر روی ناوگان‌های دیگر بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 1 0

    اگر واقعا هدف کاهش تلفات است به جای سپهتن میشود طرحهای دیگر را اجرا کرد .مشکل اول مبدا آموزش یعنی آموزش گاهای رانندگی هستن.وقتی مربی آموزش خود آرامش لازم را ندارد وبه شاگرد خود میگویید بوق بزن بوق بزن تا آن ماشین نرفته تو برو.یعنی آب از سر منشاء گل آلوده است. دوم آموزش.از شنبه تا 4شنبه شبکه 3 سیما ساعت 20 به مدت نیم ساعت برنامه آموزش صحیح رانندگی.به مردم کشور نه فقط رانندگان بخش حمل ونقل عمومی به مردم کشور آموزش بدهیم که .برادر من وقتی خطر را جلوی خودت میبینی ترمز کن .ترمز. بوق نزن .با ترمز کردن خطر از شما دور میشود نه با بوق زدن.وقتی ماشین جلوتر از شما راهنما میزند برای انحراف، حق تقدم با آن است. نباید برای او بوق بزنی وناسزا بگویی، باید ترمز کنی ماشین جلویی مسیرش را انتخاب کند بعد شما با سرعت دلخواه حرکت کنی.بهشون آموزش بدیم که کامیونها و اتوبوس ها نقطه کور دارند و در نقاط کور حرکت نکنیم .آموزش دهیم وقتی ترافیک به صورت زنجیره ایست حق تقدم برای سبقت گرفتن با ماشین اول است نه آخر.به آنها آمزش دهیم وقتی خودرو پارک شده کنار جاده قصد حرکت دوباره دارد نباید به صورت ناگهانی وارد جاده شود و خودرو در حال حرکت نیز با دیدن خورویی که قصد ورود به جاده را دارد باید سرعت خود را کم کند تا آن خودرو نیز به سلامت وارد جاده شود.به مردم کشور آموزش دهیم که وقتی تریلری در حال سبقت گرفتن است دست کم به مسافت 700 تا1000 متری نیاز است تا آن تریلر بتواند سبقت سالم وبدونه خطر بگیرد .به بوق و چراغ زدن خوروهای سواری پشت سر او باعث استرس و عصبیت راننده جلویی میشود. به مردم آموزش بدهیم که در جاده با کامیونها و اتوبوسها جنگ نکنند.به رانندگان وسائط نقلیه عمومی آموزش دهیم که هر چه قدر هم تحت فشار های مالی روانی باشند نباید جان مسافران خود را به خطر باندازند .باید آموزش ببیند که وقتی میتوانند بر مشکلات مالی و روانی خود غلبه کنند که جسم سالم داشته باشند.و..............................و این آموزش تا زمانی که مردم رفتار ترافیکی خود را اصلاح نکرده اند ادامه داشته باشد .برنامه هایی که فقط در ومواقع پرتردد سال کمی پخش میشود ودر آن جزء نشان دادن صحنه های خشونت بار تصادف که نه باعث عبرت بلکه باعث عصبیت و استرس بیشتر مردم میشود ،پخش میشود نتوانسته کارایی لازم را داشته باشد.متاسفانه در چند سال گذشته شاهد گذاشتن یک خودرو تصادف کرده وحشتناک در جلوی هر پلیس راه کشور هستیم که برعکس به جای عبرت .مردم را دچار بار روانی منفی و استرس میکند.سازمان حمل و نقل و پلیس راه کشور به جای آموزش با صحنه های وحشت آور و استرس زا آموزش صحیح رانندگی با داشتن آرامش بدونه صحنه های دلخراش را در دستور کار خود قرار دهد و به طور مستمر بدونه وقفه از سیمای کشور پخش شود تا در چند سال آینده شاهد تغییر رفتار ترافیکی هموطنانمان باشیم