عشایری اعلام کرد:
ضرورت توجه همزمان به ابعاد اقتصادی، فیزیکی و هویتی راهها
عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اعلام کرد:: توجه ویژه به هویت راه و سوابق تاریخی آن یکی از مهمترین اهداف طرح جامع ساماندهی منظر راهها است که بر طبق آن متخصصان و کارشناسان این حوزه باید ضمن توجه به ابعاد اقتصادی، فیزیکی و تکنیکال پروژههای راهسازی به هویت و مسیر منتخب در ایجاد راه توجه کرده و نگاهی هویتی به آن داشته باشند.
عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اعلام کرد:: توجه ویژه به هویت راه و سوابق تاریخی آن یکی از مهمترین اهداف طرح جامع ساماندهی منظر راهها است که بر طبق آن متخصصان و کارشناسان این حوزه باید ضمن توجه به ابعاد اقتصادی، فیزیکی و تکنیکال پروژههای راهسازی به هویت و مسیر منتخب در ایجاد راه توجه کرده و نگاهی هویتی به آن داشته باشند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هوشنگ عشایری عضو هیئتمدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در صد و سی و ششمین جلسه شورایعالی حمل و نقل درخصوص طرح جامع ساماندهی منظر راهها بیان کرد: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی جهت توجه بیشتر به امر منظر راهها در کشور طی همکاری گستردهای از سوی شرکتهای زیرمجموعه این وزارتحانه موفق به ایجاد کارگروهی متشکل از شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و همچنین همکارانی از سوی دانشگاه شده و این موضوع را به صورت تخصصی مورد بحث و گفتگو قرار دادیم.
عشایری در ادامه از تدوین 4 هدف اصلی در حوزه فعالیتهای این کارگروه خبر داد و گفت: توجه ویژه به هویت راه و سوابق تاریخی آن یکی از مهمترین این اهداف است که بر طبق آن متخصصان و کارشناسان این حوزه باید ضمن توجه به ابعاد اقتصادی، فیزیکی و تکنیکال پروژههای راهسازی به هویت و مسیر منتخب در ایجاد راه توجه کرده و نگاهی هویتی به آن داشته باشند.
وی در ادامه تدوین ضابطه برای راههای جدیدالاحداث و یا راههایی که در زمان فعلی در حال بهسازی هستند را یکی دیگر از اهداف این کارگروه اعلام کرد و افزود: با کمک ضوابط تعیین شده مقوله معماری راه در پروژههای مذکور مدنظر قرار گرفته و اهداف اعلام شده به عنوان یک قانون در نظر گرفته میشوند.
عشایری همچنین توجه به عناصر موجود در حریم و بستر راهها را هدف سوم در این کارگروه اعلام کرد و گفت: مسئه دیگر مورد توجه در این حوزه، استفاده مجدد از عناصر موجود در این مسیر اعم از کاروانسراها، پلها و یا هربنای تاریخی دیگر که قادر به تغییر کاربری و استفاده مجدد باشد بوده که طبق آن باید از این موارد برای زیبایی هرچه بیشتر منظر راهها و خدماتدهی به جادهها بهره ببریم.
این مقام مسئول آموزش را هدف چهارم این کارگروه اعلام و اضافه کرد: خوشبختانه تا کنون 5 نشست تخصصی و 25 جلسه کارگروه در این بخش برگزار شده که تلاش داریم با تصویب ضوابطی در سه حوزه ایمنی، زیباسازی و پوشش گیاهی در شورای عالی فنی در این حوزه دستورکاری مشخص ایجاد و مورد پیگیری قرار دهیم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.