بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

جایگاه اول اصفهان در تناژ حمل کالا در کشور

تین نیوز | افزایش روز افزون جمعیت جهان ومحدود بودن امكانات ، حتی كشورهای پیشرفته را نیز بر آن داشته است تا با استفاده بهینه از امكنات موجود راهی برای افزایش ارائه خدمات مطلوب به جامعه بشری بیابند .
بخش حمل ونقل به عنوان زیر بنای اصلی  توسعه اقتصادی كشور برای ایجاد شرایط بهتر اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی كشورها از اهمیت ویژه ایی برخوردار است .
به گزارش تین نیوز از اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان، معاون اداره كل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان در این باره گفت : سالانه میزان زیادی از واردات و صادرات كشور از طریق جاده انجام می شود وكشور مابیش از 90 درصد حمل و نقل كالا را به صورت  جاده ای ساماندهی می كند .
علیرضا صفاتاج  اظهار داشت : استان ما اصفهان نیزبا دارا بودن بیش از 5هزار و  339 كیلومترراه وسهم 2/6 درصدی آن در كشور (بدون راه های روستایی)  وقرارگرفتن در رتبه چهارم كشوراز این حیث نقش مهمی در میزان حمل و نقل كالا در كشور ایفا می كند.
وی با اشاره به اینكه استان اصفهان در تعداد پایانه های بار وشهرك های حمل ونقل در دست احداث رتبه اول را از آن خود كرده است بیان كرد : با گذشت سالیان متمادی وپیشرفت تكنولوژی وساخت هواپیماهای سریع السیر هنوزهم جاده ها از جایگاه ویژه برای حمل و نقل برخوردار است و تحرك و پویایی راه های هر استان به نوبه خود باعث توسعه و بهبود اقتصادی آن  استان  و در نتیجه پیشرفت كل كشورخواهد شد .
وی با ابراز خرسندی از پیشتازی اصفهان در بخش حمل ونقل ؛ میزان كالا های حمل شده در استان اصفهان در سال 92  را 43 میلیون و218 هزار تن عنوان كرد وافزود :در سال92 بیش از 23.336.000 تن كالا به استان وارد و  30.692.000 تن كالا از استان ما خارج شده است .
صفاتاج با اشاره به میزان تردد كامیون های حمل باردر استان اصفهان ادامه داد :در سال 92به طور میانگین ماهانه بیش از 3 میلیون و 600 هزار تن كالاطی  224000 سفر كامیون جا به جا شده است  وهمچون همیشه استان اصفهان را در رتبه بالایی در این زمینه قرارداده است .
وی تعداد شركت های حمل بارفعال استان را 460 شركت دانست و خاطر نشان ساخت: در حال حاضر بیش از 53054 راننده در زمینه حمل و نقل كالا فعالیت دارند كه در سال 92 برای این رانندگان بیش از 2 میلیون و 687 هزار برگ بارنامه برای جایه جایی بارصادر گریده است .

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.