| کد خبر: 136099 |

◄ نارضایتی رانندگان ناوگان باری از عدم توجه مسئولان به شاغلان این حرفه

جمعی از رانندگان کامیون وتریلر شهرستان شادگان در متنی که در گروه تلگرامی «ارتباط رانندگان با هم» منتشر شد، خواستار رسیدگی به مشکلی شدند که از نظر آن عدم حل آن می‌تواند موجب بروز مشکلات بیشتری برای این قشر شود.

تین نیوز

 جمعی از رانندگان کامیون وتریلر  شهرستان شادگان در متنی که در گروه تلگرامی «ارتباط رانندگان با هم» منتشر شد، خواستار رسیدگی به مشکلی شدند که از نظر آن عدم حل آن می‌تواند موجب بروز مشکلات بیشتری برای این قشر شود.

به گزارش تین‌نیوز، در بخشی از این متن به نقل از یک راننده آمده است: امروز رفتم اظهارنامه مالیاتی بگیرم برای عملکرد سال ۹۵، مبلغ 400 هزارتومان نوشته بودند. قبلا قانونی وجود داشت که بر اساس آن کامیون‌هایی که دو نفر یا بیشتر در آن شریک بودند از مالیات معاف بودند اما امسال این قانون لغو شده  آیا قبل از حذف یک قانون نباید اطلاع‌رسانی یا نامه‌ای به انجمن‌های صنفی ابلاغ شود تا به رانندگان اعلام کنند؟

این راننده در ادامه نوشته خود، به ذکر برخی مشکلات این حرفه پرداخته و افزوده است:  دقیقا یک سال است که  برای شرکت ...بار می‌بردیم اما هنوز کرایه‌اش را دریافت نکرده‌ایم و در پاسخ می‌گویند که شرکت حمل‌ونقل... ورشکست شده است.

وی خاطرنشان کرده است: می‌خواهیم بار گندم برای شرکت... بزنیم، می‌گویند کرایه‌اش 9 ماهه پرداخت می‌شود، از سوی دیگر کرایه حمل‌ونقل عمومی هم که 20 درصد افزایش یافته اما کرایه ناوگان باری تغییری نکرده است.

این راننده با بیان این‌که یک ماه پیش قرار بر این شد که 20 درصد به کرایه‌ها اضافه شود، نوشته است: این کار سه روز اجرا شد اما کسانی که از این  افزایش 20 درصدی بی‌بهره بودند باعث شدند این 20 درصد  به 5 درصد و در بعضی استان‌ها بدون افزایش حمل بار صورت گیرد.

وی با طرح این سوال که وقتی یک شرکت حمل‌ونقل برای برنده شدن در مناقصه قیمت پایین پیشنهاد می‌دهد باید راننده تاوانش را پس بدهد و  کرایه‌اش کم شود، افزوده است:  آیا فقط افزایش کرایه حمل بار موجب ایجاد تورم می‌شود؟  فقط کرایه راننده تورم محسوب می‌شود؟

وی از کاهش سهمیه گازوییل دولتی و خارج شدن شغل رانندگی از مشاغل سخت و زیان‌آور به عنوان یکی دیگر از مشکلات این قشر یاد کرده و خواستار رسیدگی به این مشکلات شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.