| کد خبر: 131263 |

در بازدید محفوظی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی اعلام شد:

پیشرفت ۷۵ درصدی عملیات احداث ۱۰ کیلومتر باقیمانده از بزرگراه اراک- فرمهین

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از روند تکمیل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه اراک-فرمهین و همچنین پیشرفت عملیات تکمیل ۱۰ کیلومتر باقیمانده این بزرگراه خبر داد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی با اعلام این خبر افزود: در پی احداث کنارگذر شمالی شهر اراک در یک دهه اخیر و تلاقی آن با بزرگراه اراک-فرمهین در ۴ کیلومتری شمال شهر اراک، با توجه به اینکه این دو جاده از محورهای پرتردد استان محسوب می‌شوند در سال‌های گذشته توسط این اداره کل اقدام به احداث تقاطع غیرهمسطح در نقطه مذکور شده که اخیراً با روندی مطلوب در حال تکمیل است.

 

وی اضافه کرد: در پروژه احداث این تقاطع غیرهمسطح که به طول ۷۵ متر، عرض ۲۳/۶ متر و پیشرفت کار ۶۰ درصد در حال انجام است، تاکنون ۳۷۵۰ مترمکعب عملیات خاک‌برداری و ۷۵۰۰ مترمکعب عملیات خاک‌ریزی انجام شده است و در صورت تخصیص و تزریق به موقع اعتبارات مورد نیاز این پروژه، امسال شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

 

گفتنی است اعتبار هزینه شده این پروژه تاکنون ۳۷ هزار میلیون ریال بوده و جهت تکمیل آن به ۵۰ هزار میلیون ریال اعتبار جدید نیاز است.

 

شارقی با اعلام این خبر افزود: توسعه و تکمیل بزرگراه ۴۲ کیلومتری اراک-فرمهین با توجه به مطالبات مردمی، پیگیری نمایندگان محترم مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین استانی در یک دهه اخیر به طور جدی مدنظر این اداره کل بوده و با تلاش‌های صورت گرفته تا پایان سال گذشته حدود ۳۰ کیلومتر از این محور پرتردد و راهبردی چهارخطه شده است از آنجا که این جاده از محورهای پرتردد و شریانی استان مرکزی محسوب می‌شود تکمیل قطعات باقیمانده این بزرگراه را با جدیت در دستور کار خود داریم.

 

وی وجود معارض و مشکلات تملک اراضی روستایی در برخی نقاط این محور و همچنین عدم تخصیص به موقع اعتبارات این پروژه را علت اصلی کندی تکمیل این پروژه در یک دهه اخیر عنوان کرد و افزود: در پروژه احداث ۱۰ کیلومتر باقیمانده این بزرگراه که به عرض ۲۴/۶ متر و با پیشرفت کار ۷۵ درصدی در حال انجام است، تاکنون ۱۸۰۰ مترمکعب عملیات خاک‌برداری و ۲۱۰۰ مترمکعب عملیات خاک‌ریزی انجام شده است.

 

گفتنی است اعتبار هزینه شده این پروژه تاکنون ۱۲۰ هزار میلیون ریال بوده و جهت تکمیل آن به ۲۰۰ هزار میلیون ریال اعتبار جدید نیاز است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.