| کد خبر: 118657 |

۲۲۷ میلیارد ریال خسارت بارندگی اخیر در حوزه راهداری هرمزگان

تین‌نیوز| مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: در اثر بارندگی‌های چندروزه اخیر بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال خسارت به راه‌ها، پل‌ها و تجهیزات مجموعه راهداری استان هرمزگان وارد شد.
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، در اثر بارندگی‌های چندروزه اخیر بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال خسارت به راه‌ها، پل‌ها و تجهیزات مجموعه راهداری استان هرمزگان وارد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در همین راستا گفت: بارندگی‌های اخیر به زیرساخت‌های جاده‌های برون‌شهری خسارت وارد کرده است.

وی افزود: در روزهای گذشته شانه‌های بسیاری از جاده‌ها، گاردریل‌ها و بسیاری از علائم تخریب شده و شاهد تخریب پل و ریزش کوه نیز بودیم. بارش‌های سنگین و متوالی روزهای اخیر هرچند موجب وقوع خساراتی به راه‌های اصلی و روستایی در شهرستان‌های استان هرمزگان شد به نحوی که برخی پل‌ها، سازه‌ها، تابلوها و سایر تجهیزات و ابنیه دچار خسارت، آب بردگی و یا شکستگی شد.

علیرضا مجرد گفت: در پی وارد آمدن بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال خسارت به راه‌ها، پل‌ها و تجهیزات مجموعه راهداری و حمل‌ونقل استان و شهرستان‌ها در اثر بارندگی‌های چندروزه اخیر، اقدامات به موقع اکیپ‌های ویژه بحران این اداره کل موجب شد ضمن کنترل و مدیریت اوضاع از بروز خسارات جانی به هموطنان جلوگیری به عمل آید.

این مقام مسئول بیان کرد: در شهرستان بندرعباس بارندگی باعث تخریب بناهایی سنگی پل‌ها و دیوارهای حائل به مقدار ۱۵۰ مترمکعب؛ تخریب بنایی رادیه برید زیر پل‌ها به مقدار ۴۲۰ مترمکعب و تنقیه و لایروبی رسوب دهانه پل‌های کوچک به مقدار ۱.۵۰۰ مترمکعب و تنقیه و لایروبی پل‌های بزرگ به مقدار ۱۰۰.۰۰۰ مترمکعب و همچنین آب‌بردگی شانه خاکی راه و مرمت شانه‌ها و رفع آب‌بردگی کناره قرنیز پل‌ها به مقدار ۱۰۵.۰۰۰ مترمکعب و تسطیح و رگلاژ راه‌های روستایی ۵۰ کیلومتر، ایجاد چاله و اضمحلال سطح رویه آسفالت ۲۷۰.۰۰۰ مترمربع و ریزش‌برداری از داخل قنوها، کانال‌ها و سطح جاده ۲.۵۰۰ مترمکعب که موجب خسارت مبلغ  قریب به ۲۱۹۱۹ میلیارد ریال شده است.

مجرد افزود: در راستای اطلاع‌رسانی به مردم شریف سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل در استان و شهرستان‌ها به ارائه گزارش‌ها و اطلاع‌رسانی به‌طور شبانه‌روزی پرداختند؛ و اکیپ‌های راهداران با اقدام به موقع و با استفاده از ماشین‌آلات راهداری در اختیار موفق شدند از خسارت‌های مالی قابل‌توجه و بیشتر جلوگیری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بازگشایی محورهای مسدود شده بپردازند.
وی در ادامه گفت: در حوزه شرق استان خسارت برآورد شده جمعاً مبلغ ۱۱۴.۳۵۶ میلیارد ریال که در شهرستان میناب قریب به ۲۳.۱۹۹ میلیارد ریال، شهرستان رودان ۱۵.۲۲۳ میلیارد ریال، شهرستان جاسک  مبلغ ۳۱.۰۳۹ میلیارد ریال، شهرستان بشاگرد ۲۹.۹۶۶ میلیارد ریال و در شهرستان سیریک ۱۴.۹۲۹ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: همچنین خسارات برآورد شده در حوزه غرب استان در شهرستان‌های بستک ۱۶.۲۹۷ میلیارد ریال، بندرلنگه ۱۶.۸۰۲ میلیارد ریال، بندرخمیر ۱۸.۴۸۶ میلیارد ریال و پارسیان ۱۱.۸۸۸ میلیارد ریال که جمعاً می‌توان گفت مبلغ  ۶۳.۴۷۳ میلیارد ریال در محورهای اصلی و روستایی شهرستان‌های نامبرده برآورد گردیده و در شمال استان شهرستان حاجی‌آباد مبلغ ۱۶.۹۶۱  میلیارد ریال و در جزیره قشم این خسارت مبلغ ۱۲.۳۷۲ میلیارد ریال برآورد شده است. 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.