| کد خبر: 81485 |

حجتی:

کشاورز کمترین بهره را از فروش محصولات خود می‌برد

تین نیوز | وزیر جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه کشاورز کمترین بهره را از فروش محصولات خود می‌برد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در دویست و چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در دوره‌های گذشته بحثی بین منابع طبیعی و شهرداری تهران در خصوص مدیریت اراضی و پارک‌ها وجود داشته، اظهار داشت: به دلیل مشکلات و محدودیت‌های و همچنین دخل و تصرفاتی که ممکن بود در اراضی اتفاق بیافتد این وزارت خانه دغدغه هایی را داشته است.

وی با بیان این که طبق مذاکرات و مکاتبات زیاد بالاخره پذیرفتیم که در چار چوب قوانین و مقررات به صورت امانت اراضی و پارک‌ها را در اختیار شهرداری‌ها به خصوص شهرداری تهران قرار دهیم، افزود: این اتفاق به شرطی بود که هیچ گونه دخل و تصرفی نباید در اراضی صورت گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به جنگل کاری در منطقه جاجرود، سرخه حصار، شمال شهر، شمال شرق، شمال غرب و همچنین پارک کوهسار تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری تهران به صورت امانتدار اراضی را در اختیار دارد تا مردم بتوانند از فضاهای سبز استفاده کنند و این در حالی است که هیچ گونه دخل و تصرفی در آن جا انجام نشود و همچنین منابع طبیعی هم نظارت داشته باشد.

حجتی به مشکلات میادین میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: در این حوزه همه ما دچار مشکلات به خصوص در بخش کشاورزی هستیم.

وی با بیان این که قوانین و مقررات مصوب شده این وزارتخانه از میادین میوه و تره بار خارج شده است، تاکید کرد: در این زمینه باید یک ساز و کار همکاری مشترک در ارتباط با رفع نگرانی در خصوص میوه و تره بار و دیگر نهادهای ذیربط داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید براین که امروزه در بخش تولید دغدغه هایی را داریم و به دنبال آن هستیم کشاورز بتواند از تولید محصولات خود حداقل بهره را ببرد، یادآور شد: پس از ارزیابی‌های انجام شده مشخص شد بهره تولید کننده محصولات کشاورزی 30 درصد از مبلغ و 70 درصد در اختیار سایر بخش‌ها قرار می‌گیرد.

حجتی با اشاره به برنامه ریزی‌هایی که در خصوص حمایت بیشتر تولید کنندگان محصولات کشاورزی در حال انجام است، افزود: به دنبال این هستیم که تولید کنندگان به طور مستقیم بتوانند محصولات خود در چار چوب قانون و مقررات عرضه کنند تا با این امر  اقداماتی به نفع مردم و تولید کننده انجام شود.

وی به پانزدهم اسفند ماه و روز درخت کاری اشاره کرد و یادآور شد: در خصوص اراضی حریم بیشترین نگرانی‌ها برای ما وجود دارد چرا که دست ما برای بررسی کوتاه است.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که در اراضی حریم شهرها این وزارتخانه حرف اول را نمی‌زند، گفت: این وزارتخانه در محدوده حریم‌ها حضور ندارد چرا که در این محدوده‌های از تعداد رای‌ها تنها یک رای به وزارتخانه اختصاص داده‌‌اند.

حجتی با بیان این که در یک شهر 70 هزار نفری 170 برابر محدوده قانونی حریم به تصویب رسانده بودیم، تصریح کرد: نزدیک به صد هزار ساخت و ساز غیر مجاز در حریم‌ها انجام شده و متاسفانه این امر با اجازه نهادهای ذیربط مانند شهرداری، شورای شهر و دهیاری‌ها صورت گرفته، اما در این خصوص ما شکایت کرده و دادگاه نیز در حال رسیدگی به این موضوع است.

وی با تاکید بر این که مشکلاتی در حریم‌ شهرها وجود دارد، گفت: این امر باید ریشه یابی شود و دستگاه‌های ذیربط مانند استاندارد و وزارت راه و شهرسازی باید این امر را پیگیری کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که به دنبال این هستیم که ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم تهران ساخته نشود، یادآور شد: بخش کشاورزی جزء نگرانی و دغدغه‌های مهم ما بوده و تا جایی که بتوانیم برای نگهداشت فضاهای کشاورزی هزینه پرداخت خواهیم کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.