| کد خبر: 79786 |

حمل‌و‌نقل دستاوردهای سفر روحانی به اروپا را بررسی می‌کند

خوشامد اروپا به ایران

هفته‌نامه حمل و نقل |

 
گروه اقتصادی – عباس آخوندی، محمدرضا نعمت زاده، ولی‌الله سیف، بیژن زنگنه، محمود حجتی، محمدجواد ظریف و... اینها اسمی وزرایی است که در سفر اروپایی روحانی وی را همراهی می‌کردند. تیم اقتصادی کابینه تمام قدر در سفر اروپایی رئیس دولت یازدهم حضور یافتند تا روحانی نشان دهد، پروژه دوم را نشانه گرفته است. برجام اول اگر از در سیاست گذشت، برجام دوم مستقیما از جاده اقتصاد عبور خواهد کرد.
 
اولی اگر عنوان سیاسی را یدک می‌کشید و در کنه اقتصادی بود، دومی عنوان اقتصاد را یدک می‌کشد و در اعماقش سیاست را با اقتصاد آمیخته است. بسیاری حرکت تازه دولت را برجام دوم می‌دانند. برجام اقتصادی. پیشران برجام اقتصادی نفت است و ایران در حالی رایزنی‌ها را با مقامات اروپایی آغاز کرده و خبرها درخصوص قراردادهای تازه به گوش می‌رسد که ایران نیز گوشه چشمی به احیای بازارهای از دست رفته اروپایی‌اش دارد. هم به فروش بیشتر نفت دل خوش دارد هم به بازارهای پتروشیمی و مواد غذایی و... . این بار کارش را با بده – بستان تعریف کرده است. همین امر نشان می‌دهد دور تازه‌ای از حیات اقتصاد ایران در راه است.
 
 
رئیس‌جمهور ایران قبل از آنکه در قامت میهمان ویژه، راهی ایتالیا و فرانسه شود، میزبان میهمانی خاص بود. رئیس‌جمهور چین راه تهران را گرفت تا مثلث سفر خاورمیانه‌ای‌اش را کامل کند. قاهره – ریاض – تهران. ضلع سوم مثلث برایش اما اهمیتی خاص‌تر داشت. چینی‌ها توجه ویژه‌شان به ایران پس از تحریم را با دعوت از وزیر نفت نشان داده بودند و با گسیل کردن هیئت‌هایی بزرگ و بلندپایه مورد تأکید قرار داده بودند و حالا می‌خواستند نشان دهند اگر دوست دوران تحریم تلقی می‌شوند، انتظار دوستی ...

ادامه مطلب در لینک زیر:

http://tweekly.ir/fa/Main/Detail/4395

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.