| کد خبر: 75909 |

زنجیره اجرایی قانون پیش‌فروش ساختمان تکمیل شد

تین نیوز | قانون پیش فروش ساختمان معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: فرم صدور پیش‌سند املاک بر اساس قانون پیش‌فروش ساختمان تهیه و به دفاتر اسناد رسمی کشور ابلاغ شد.

هاشم کارگر از تهیه و ابلاغ فرم ثبت قراردادهای پیش‌فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی خبر داد.

سرپرست معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در پی درخواست وزارت راه و شهرسازی در تاریخ ۱۶ تیر امسال از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر اجرای زیرساخت‌های ثبتی اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان، این سازمان فرم تنظیم قرارداد مرتبط با این قانون را طراحی و تهیه کرده و در سامانه یکپارچه دفاتر اسناد رسمی قرار داده است.

به گفته این مقام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در حال حاضر افرادی که قصد پیش‌فروش ساختمان را داشته باشند می‌توانند بر اساس قانون پیش‌فروش ساختمان با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، پیش‌سند رسمی ملک مورد نظر را برای پیش‌خریدار صادر کنند که با این اقدام زنجیره فرآیند صدور پیش‌سند و اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان تکمیل شد.

گفتنی است بر اساس ماده «۳» قانون پیش‌فروش ساختمان مصوب ۱۲ دی ماه سال ۸۹ مجلس شورای اسلامی و تصویب آیین‌نامه اجرایی آن در هفت خرداد ۹۳ در هیئت وزیران، پیش‌فروشنده ملزم به صدور پیش‌سند رسمی برای پیش‌خریدار در دفاتر اسناد رسمی است که در حال حاضر این فرآیند اجرایی شده و دفاتر اسناد رسمی آماده صدور این سند هستند.

متن کامل ماده «۳» قانون پیش‌فروش ساختمان:
ماده۳ـ قرارداد پیش‌فروش و نیز قرارداد واگذاری حقوق و تعهدات ناشی از آن باید با رعایت ماده «۲» این قانون از طریق تنظیم سند رسمی نزد دفاتر اسناد رسمی و با درج در سند مالکیت و ارسال خلاصه آن به اداره ثبت محل صورت گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.