| کد خبر: 60754 |

حقایقی ارزشمند از دکتر محمد طبیبیان

وبلاگ تین نیوز، محمدصادق جنان صفت | جایی كه ایران در دنیای امروز توانسته به دست آورد هرگز در شأن این سرزمین نیست. این یك حقیقت بزرگ است كه همه دلسوزان به این مرزوبوم بر آن اصرار دارند و پا‌فشاری می‌كنند كه باید جایگاه ایران والاتر و بالاتر از چیزی باشد كه در آن ایستاده است.

این آرزوی بزرگ اما چگونه لباس عمل می‌پوشد و برای رسیدن به جایگاهی مناسب با توانایی‌های پیدا و پنهان ایران چه باید كرد؟ یكی از راه‌های عبور از این وضع نه‌چندان خرسندكننده استفاده از تخصص، دانش، تجربه و دلسوزی ایرانیان میهن‌دوستی است كه شمار آنها در این كره خاكی اندك نیست.

یكی از این پرشمار ایرانیان دانشمند و دلسوز، بدون تردید دكتر محمد طبیبیان اقتصاددان برجسته ایرانی است كه سال‌های طولانی را به برنامه‌ریزی و مطالعه اقتصاد ایران و جهان گذرانده است. وی دیروز در جمع بازرگانان و صنعتگران عضو اتاق بازرگانی تهران به نكات فوق‌العاده ارزشمندی درباره شرایط عبور دادن اقتصاد ایران از چاله‌یی كه در آن افتاده است را با شجاعت و صراحت بیان كرد. نقطه عطف سخنان وی شاید جایی بود كه به موضوع بسیار با اهمیت «لابی‌گری» اشاره و تاكید كرد كه بدون استفاده از این نیروی موثر در دنیای امروز نمی‌توان به كامیابی رسید.

باتوجه به مهارت، تخصص و آشنایی افرادی مثل دكتر طبیبیان به مناسبات اقتصاد سیاسی در اروپا و به ویژه ایالات متحده امریكا، این حرف وی را باید جدی فرض كرد و راه‌های تاسیس لابی ایران نیرومند و دلسوز به این سرزمین را جست‌وجو كرد و یافت.

نكته بسیار با اهمیت دیگر در سخنان دكتر طبیبیان توجه دادن ناكافی به توانایی تیم اقتصادی دولت در شرایط فعلی است كه رییس‌جمهور باید به این حرف استراتژیست اقتصاد ایران توجه كافی كند. سخنان صریح، صمیمی و راهگشای این اقتصاددان ایرانی را نباید فقط خواند و از آن عبور كرد، بلكه باید برای راه‌های ارائه شده تلاش كرد و اجرای آنها را تدارك دید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.