| کد خبر: 5554 |

فاز۲ هدفمندی طلا را گران می‌کند یا ارزان؟

تین نیوز | رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اعلام کرد بدلیل اینکه یارانه ها جزء کالاهای اساسی مردم است و طلا جزء کالاهای اساسی نیست، بحث یارانه ها تاثیری روی قیمت طلا ندارد .
 
محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص نوسانات اخیر نرخ طلا در بازار در گفتگو با سایت طلا اظهار داشت: تقریبا از اواخر هفته گذشته قیمت جهانی طلا افزایش یافت و نوساناتی روی بهای ارز رخ داد و همچنین تقاضا در بازار بالا رفت که این عوامل منجر به افزایش قیمت سکه به یک میلیون و 40 هزار تومان شد.
 
وی در ادامه افزود: از روز دوشنبه با بهتر شدن شاخص های اقتصادی اروپا قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی کاهش یافت و همچنین افت بهای طلا منجر به کاهش تقاضای خرید شد و در نتیجه قیمت طلا و سکه در بازار داخل با کاهش مواجه شد.
 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش 35 هزار تومانی قیمت سکه تمام بهار آزادی در چند روز گذشته و رسیدن آن به یک میلیون و 5 هزار تومان تصریح کرد: بقیه قطعات سکه هم به ترتیب کاهش قیمت را داشتند ؛ به طوری که هر گرم طلای 18 عیار با حدود دو هزار و 500 تومان کاهش به 104 هزار و 500 تومان افت پیدا کرد.
 
کشتی آرای ضمن بیان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تاکید کرد : به دلیل اینکه یارانه ها جزء کالاهای اساسی مردم به شمار می رود و طلا جزء کالاهای اساسی نیست بنابراین بحث یارانه ها تاثیری روی قیمت طلا ندارد .
 
وی در پایان درباره روند آتی بازار طلا گفت: بسیاری از تحلیلگران اقتصادی این روزها بیشتر قیمت طلا را به سمت ثبات پبش بینی می کنند و اعتقاد آنان بر این است که بعد از هر نوسان شدیدی برای یک مدتی قیمت طلا روند ثبات به خود می گیرد و الان همان اتفاق افتاده و در حال حاضر قیمتها بیشتر به سمت ثبات پیش می رود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.