| کد خبر: 50936 |

پیشنهاد وسوسه‌کننده تاجران به ایرلاین‌ها

تین نیوز | در شرایطی که با توجه به افزایش امید‌ها به توافق هسته‌ای جایگاه بین‌المللی ایران در عرصه حمل‌و‌نقل رو به سوی بهبود گذاشته، محدودیت‌های اقتصادی اعمال شده علیه روسیه نیز این فضا را به وجود آورده که ارتباط اقتصادی دو کشور افزایش یابد. ارتباطی که به نظر می‌رسد آنقدر سودمند خواهد بود که تاجران را به اعمال مشوق‌ راضی کند.
 
پس از آنکه به دلیل اختلافات سیاسی به وجود آمده میان روسیه و غرب بر سر تحولات اوکراین برخی محدودیت‌ها علیه کرملین اعمال شد، این کشور بار دیگر نسبت به دریافت برخی از مایحتاج اقتصادی خود از ایران وارد مرحله‌ی برنامه‌ریزی شده بود و حتی تا آنجا پیش رفت که لیستی از کالاهای مورد نیاز روسیه نیز در ایران منتشر و صحبت‌ها به منظور افزایش تبادلات اقتصادی آغاز شد.
 
هرچند در این بین وضعیت خاص دریای خزر و نیاز به کشتی‌هایی که با ظرفیت بالا توان حمل مواد غذایی را داشته باشند باعث شد برخی محدودیت‌ها بر سر این افزایش تعاملات شکل بگیرد، اما به نظر می‌رسد شرایط تعاملی اقتصادی بین دو کشور به روزهایی رسیده که تاجران ایرانی حاضرند برای افزایش تردد به روسیه هزینه‌های گزافی را پرداخت کنند.
 
در شرایطی که با توجه به محدودیت تعداد مسافران و تقاضا برای سفر به این کشور شمالی تعداد پروازهایی که به سمت این کشور حرکت می‌کنند تا حد زیادی پایین آمده اسدالله عسگر‌اولادی در حاشیه یکی از مذاکرات با طرف‌های روس اعلام کرده حاضر است بخش عمده‌ای از هزینه مربوط به برقراری خط هوایی در این مسیر را پرداخت کند. به گفته وی بازرگانان ایرانی 50 درصد ظرفیت هواپیمای ایرلاینی که قصد دارد وارد این مسیر شود را پرداخت می‌کنند تا بدین ترتیب امکان برقراری تماس بین شهرهای شمالی ایران و مناطق جنوبی روسیه فراهم شود.
 
این درخواست در حالی مطرح شده که با توجه به محدودیت‌های جدی بر سر ناوگان ایرلاین‌های داخلی و البته بالا‌بودن ظرفیت‌های بسیاری از هواپیماهای موجود در خطوط هوایی کشور عملا ایرلاین‌ها ترجیح می‌دهند به جای برقراری خط پرواز در مسیری که تعداد مسافران آن پایین است اندک ناوگان فعال خود را نیز در حوزه‌های پر مسافر مورد بهره‌برداری قرار دهد.
 
باید دید طرح بازرگانان ایرانی برای تشویق ایرلاین‌ها به ورود به عرصه هوایی جدید بین ایران و روسیه می‌تواند کارساز شود یا در صورت مبرم بودن نیاز در این حوزه باید دولت نیز برای برقراری این خطوط هوایی آستین‌هایش را بالا بزند. البته موضوع استفاده از توان ایرلاین‌های خارجی نیز از دیگر مباحثی است که در صورت نبود آمادگی در ایرلاین‌های داخلی می‌تواند به منظور برقراری پرواز در این مسیر هوایی جدید مورد استفاده قرار گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.