| کد خبر: 45299 |

عقب افتادگی در بازاریابی باعثاز دست رفتن سهم بازار بنادر می شود

تین نیوز | سرپرست معاونت بندری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: عدم شناخت محیط پیرامون، باعث عقب افتادگی بنادر در عرصه رقابت شده و به از دست رفتن سهم بازار بنادر منجر می شود.
 
حسین چراغی در سمینار بازاریابی و سرمایه گذاری بنادر با محوریت قزاقستان که صبح چهارشنبه برگزار شد، اظهار داشت: شرایط بنادر و رقابت بین آنها به گونه ای رقم می خورد که اگر هر بندر محیط پیرامون خود را نشناسد، در عرصه رقابت با سایر بنادر، عقب خواهد افتاد و این عقب ماندگی باعث از دست رفتن سهم بازار برای این بندر می شود.
 
وی با تاکید بر ضرورت شناخت بازار و نظام صادرات و واردات افزود: شناخت نقاط ضعف و قوت در بنادر، کلیدی ترین بخش شناخت پیرامون است.
 
چراغی یاد آور شد: سه محور اصلی بازاریابی، بازار شناسی، بازار سازی و بازار داری است که توجه به این سه مبحث، تاثیر بسزایی در موفقیت در امر بازاریابی می گذارد.
 
وی اضافه کرد: آهن آلات و چوب و تخته دو کالای کانونی در بنادر شمال به شمار می آیند که می توانند بازار خوبی را وجود بیاورند و برای جذب این بازار چند تهدید وجود دارد یکی رقابت بین بنادر و دیگری کریدورهایی که به موازات کریدور شمال - جنوب وجود دارند. به همین دلیل باید تغییرات این بازارها را بشناسیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم.
 
چراغی در ادامه به سهم بنادر منطقه در بازار بندر انزلی اشاره کرد و گفت: یکی از بنادر مهم، بندر آستراخان با ۴۹.۵ درصد تبادل تجاری در بخش حمل و نقل دریایی با بندر انزلی است.
 
در ادامه این سمینار سید احمد یعقوبی مشاور سرمایه گذاری و و فعال اقتصادی به معرفی ظرفیت های قزاقستان در زمینه تجارت پرداخت و اظهار داشت:تا زمانی که مجموعه حاکمیت اراده نکند، بخش خصوصی نمی تواند وارد عمل شده و مجموعه تسهیل شده از قوانین به افزایش تبادل کالا کمک می کند.
 
 
 
    

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    وظیفه بخش خصوصی فعال در بنادر است که بازاریابی کنند. بخش خصوصی بدون هیچ فعالیتی فقط به دنبال دریافت پول از کالاهایی است که خودشان با پای خودشان می آیند به بنادر