| کد خبر: 33471 |

شهرهای آذربایجان غربی در مسیر تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی

تین نیوز |  آذربایجان‌غربی به سبب موقعیت جغرافیایی و ظرفیت اقتصادی که از وجود مرز مشترک با ۴ کشور ناشی می‌‌شود هر از چندی بر مساحت مناطق ویژه اقتصادی آن افزوده می‌شود.
 آذربایجان غربی استانی مرزی است و استانی است که از آن با عنوان دروازه اروپا یاد می‌شود.
 
آذربایجان غربی از ویژگی های اقتصادی بسیاری برخوردار است که تا کنون بارها مسئولان در نشست‌ها و جلسات مختلف به آن اشاره کرده‌اند ولی این استان با این همه مزایای درآمدزایی و اقتصادی از نتایج اولیه آن بی بهره مانده است.
 
تقویت زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو و جدیت در پیگیری راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس صورت گرفته و امروز از هر شهرستان آذربایجان غربی زمزمه‌های ایجاد منطقه ویژه اقتصادی به گوش می‌رسد.
 
پیرانشهر در مسیر تبدیل به منطقه آزاد تجاری   

 اردوان نوسودی  اظهار داشت: در حال حاضر اقدامات اولیه برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در پیرانشهر در حال انجام است اما در آینده به منظور تبادلات مرزی، این شهرستان به منطقه آزاد تجاری تبدیل می‌شود.
 
فرماندار پیرانشهر تصریح کرد: در وهله نخست دو منطقه "تمرچین" با 26 هکتار و نیز جنب شهرک صنعتی پیرانشهر با 50 هکتار زمین برای اجرای فاز نخست راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی به تصویب رسیده و استاندار آذربایجان‌غربی نیز به‌شدت پیگیری انجام کارها است و حتی تاکید بر سرعت بخشی در اتمام کارهای اداری آن دارد.
 
نوسودی افزود: با هدف گسترش منطقه ویژه اقتصادی پیرانشهر در مرحله دوم "زنگ آباد" و "اشنو زنگ" با 200 تا 300 هکتار نیز بدان افزوده می‌شود بنابراین فرمانداری پیرانشهر نیز با جدیت به دنبال پیگیری مجوزها و اقدامات قانونی برای راه‌اندازی این منطقه است.
 
فرماندار پیرانشهر اظهار داشت: پس از اینکه طرح اصلی نهایی شده و تعداد واحدهای صنعتی مشخص شد و علاوه بر آن پس از اینکه طرح جامع منطقه به تصویب رسید، آمار دقیق میزان اشتغال‌زایی در این منطقه معلوم می‌شود.
 
استعلام 13 مکان در مهاباد برای تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی  
 مهاباد نیز جز شهرستان هایی است که قرار است جزء مناطق ویژه اقتصادی آذربایجان غربی محسوب شود به طوری که جعفر کتانی  در گفت‌و‌گو باخبرنگار تسنیم اظهار داشت: هم‌اکنون طرح توجیهی منطقه ویژه اقتصادی مهاباد نوشته شده و استعلام 13 مکان برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در آن انجام شده است.
 
فرماندار مهاباد تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات اولیه برای راه‌اندازی این منطقه با همراهی بخش خصوصی بسیار مثبت بوده و مقرر شده که 3 نفر سرمایه گذار با همکاری شرکت سهامی خاص و تعاونی‌ها در این زمینه فعالیت کنند.
 
کتانی افزود: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی با سه کشور هم‌مرز است راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان سبب صادرات، افزایش درآمدها و اشتغال‌زایی شده و در این رابطه راه اندازی منطقه ویژه در مهاباد بیشتر با هدف صادرات محوری انجام می شود.
 
فرماندار مهاباد بیان کرد: متاسفانه هم‌اینک آمار شاغلان در مهاباد دو رقمی است و امید است که با راه‌اندازی این منطقه اشتغال‌زایی افزایش یافته و نرخ بیکاری کاهش یابد.
 
راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در دو منطقه «گاومیش گولی» و «نصیر کندی» میاندوآب  
 سیف‌الله مطلبی اظهار داشت:  اقدامات اولیه راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در میاندوآب انجام شده است.
 
فرماندار میاندوآب کرد: در صورت تصویب در هئیت دولت، میاندوآب از جمله شهرستان‌هایی استان می‌شود که در آن، منطقه ویژه اقتصادی راه‌اندازی می‌شود.
 
مطلبی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی میاندوآب در منطقه" گاومیش گولی" در 750 هکتار و " نصیرکندی" در 300 هکتار راه‌اندازی می‌شود.
 
وی اظهار داشت: بنابراین اخذ مجوز و تکمیل پرونده و در کل اقدامات اولیه راه‌اندازی منطقه ویژه در این شهرستان انجام شده و امید است با ایجاد آن فرصت اشتغال‌زایی و توسعه میاندوآب فراهم شود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.