| کد خبر: 30169 |

معاون وزیر اقتصاد: درخواست سرمایه گذاری در ایران پنج برابر افزایش یافت

تین نیوز | معاون وزیر اقتصاد و رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: مراجعات و درخواست های شرکت های معتبر جهان برای سرمایه گذاری در ایران در یکسال گذشته پنج برابر افزایش داشته است.
 
'محمد خزاعی' شامگاه سه شنبه در آیین افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری همدان، افزود: شرکت های معتبر خارجی ، هیات های اروپایی، آمریکای لاتین و کشورهای عربی خواستار سرمایه گذاری میلیاردی در ایران هستند.
 
وی با تاکید بر اینکه روند تجارت در کشور باید به سمت سرمایه گذاری هدایت شود، بیان کرد: توجه به این موضوع موجب باز تولید ثروت و سرمایه شده و این چرخه را به حرکت درمی آورد.
 
وی باذکر اینکه استان همدان ظرفیت تبدیل شدن به قطب اقتصادی کشور را در حوزه های گردشگری ، کشاورزی و صنعت دارد، اضافه کرد: این استان می تواند یک پایانه قدرتمند برای انتقال تماس، برقراری ارتباط با شهرهای غرب و جنوب غرب وکشورهای همسایه غربی باشد.
 
خزاعی اظهارداشت: توسعه اقتصادی همدان در صورت بازآوری ظرفیت ها با اهمیت دادن به سرمایه گذاری، تقویت سرمایه گذار خارجی و آوردن منابع مالی از خارج، اتفاق می افتد.
 
وی افزود: جذب سرمایه گذار خارجی، هدایت تحقیقات، تکنولوژی، فناوری به کشور را به همراه دارد و موجب شکل دهی به مناسبات سیاسی می شود.
 
رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: مطالعه علل توفیق کشورهای نوظهور اقتصادی و پیشرفته همچون چین و برزیل و برخی از کشورهای اروپایی ، بیانگر این است که تشویق و رفع موانع پیش روی جذب سرمایه گذار خارجی در موفقیت آنها بسیار اثرگذار بوده است.
 
خزاعی با ذکر اینکه سرمایه گذاری خارجی مورد توجه جدی رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری است، بیان کرد: رییس دولت یازدهم در یک اقدام خردمندانه از توان علمی عقلای اقتصادی و صاحبات تفکر اقتصادی استفاده می کند.
 
وی اظهار کرد: یکی از شرایط توفیق در جذب سرمایه گذاری خارجی علاوه بر وضع قوانین مناسب، بستر سازی مناسب و سیستم انتقال مالی مناسب و توجه به سرمایه گذاری داخلی است.
 
آیین افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری همدان شامگاه سه شنبه باحضور معاون وزیر اقتصاد، استاندار همدان و مسوولان استانی برگزار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.