| کد خبر: 268435 |

بخشنامه‌ های گمرکی نصف شدند

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: در موضوع کاهش تعداد بخشنامه ها در حوزه تجارت کشور، از ۱۰ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته شاهد ۵٠ درصدی بودیم به طوریکه در ۱۰ ماه سال گذشته گمرک ٢٣۵ مورد بخشنامه صادر کرده بود اما امسال این عدد به ١١۶ بخشنامه رسید.

تین نیوز

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: در موضوع کاهش تعداد بخشنامه ها در حوزه تجارت کشور، از ۱۰ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته شاهد ۵٠ درصدی بودیم به طوریکه در ۱۰ ماه سال گذشته گمرک ٢٣۵ مورد بخشنامه صادر کرده بود اما امسال این عدد به ١١۶ بخشنامه رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سید احسان خاندوزی در نشست مدیران ستادی و اجرایی گمرکات با بیان اینکه گمرک نقطه دروازه بانی تجارت کشور است، گفت: نکته مهم در خصوص ایفای نقش فعال گمرک در نظم بخشی تجارت کشور است. اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده، هر چند به نقطه مطلوب نرسیدیم و قانع به این وضعیت موجود نیستم.

وی با بیان اینکه گمرک در طول یک سال گذشته تمام تکالیف را به اجرا رساند، اظهار داشت: آنها پیشنهادهای ما را پذیرفت و یک سال فعال اثر گذر و مثال زدنی پشت سر گذاشت. از میانگین ١١ روز در پاسخگویی به کمتر از هفت روز رسید. 

وزیر اقتصاد ادامه داد: در موضوع کاهش تعداد بخشنامه ها در حوزه تجارت کشور، از ۱۰ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته شاهد ۵٠ درصدی بودیم به طوریکه در ۱۰ ماه سال گذشته گمرک ٢٣۵ مورد بخشنامه صادر کرده بود اما امسال این عدد به ١١۶ بخشنامه رسید.

خاندوزی با بیان اینکه در بحث تجمیع اطلاعات تمام زوایای مورد نظر در گزارش های گمرک مد نظر قرار گرفت، تصریح کرد: این گزارش ها به سند پایه و ریل گذاری برای سال آینده تبدیل شد. همچنین تعداد نصب آشکارسازها افزایش یافت. تا پایان سال آینده، تمام رکوردهای پیشینیان در نصب ایکس ری را پشت سر می گذاریم. 

وی افزود: فراموش نکنیم گمرک در چهارراه تلاقی تمام دستگاه های حوزه تجارت ایستاده و اگر موفقیتی هم به دست آمده، این موفقیت مرهون تمام دست اندرکاران حاضر در جبهه حوزه تجارت خارجی است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه رئیس جمهور سیاست همسایگی و کشورهای همسو را در اولویت تعاملات اقتصادی قرار داده است، خاطرنشان کرد: این موضوع مستلزم این است که پنجره گمرکی خود را متصل کرده و اسناد را به شکل برخط به اشتراک بگذاریم. تشریفات گمرکی از مهم ترین مصادیق هزینه مبادله است و در بحث پیوستن پنجره گمرکی کشورهای همسایه به پنجره خودمان نیازمند سرعت بخشیدن هستیم. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.