| کد خبر: 265175 |

افزایش دو برابری مبادلات تجاری ایران با اوراسیا

وزیر صمت گفت:پیش بینی می شود با امضای موافقتنامه تجارت آزاد با اوراسیا دراینده نزدیک، به بازار ۱۸۰ میلیون نفری این منطقه دست پیدا کنیم.

تین نیوز

عباس علی آبادی در دومین آئین افتتاحیه نمایشگاه اوراسیا اظهار کرد: از سال ۲۰۱۹ با امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی با اتحادیه اوراسیا، همکاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه بیش از پیش گسترش یافته است و پس از امضای این موافقتنامه شاهد رشدی در حدود ۴۰ درصد در مبادلات تجاری کشور با این منطقه بودیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، علی آبادی ادامه داد: تبادل تجاری ایران با منطقه اوراسیا در این مدت بیش از دو برابر افزایش یافته است.

وزیر صمت اظهار داشت: پیش بینی می شود با امضای موافقتنامه تجارت آزاد با اوراسیا دراینده نزدیک، به بازار ۱۸۰ میلیون نفری این منطقه دست پیدا کنیم.

علی آبادی گفت: جمهوری اسلامی ایران با جمعیتی بالغ بر ۸۵ میلیون نفر و داشتن منابع کم نظیری مانند انرژی، معادن، ظرفیت های فراوان در حوزه صنایع مختلف، خدمات فنی و مهندسی، محصولات با تکنولوژی بالا، دانش بنیان ها و موقعیت ژئوپلیتیکی در منطقه و دسترسی به شبکه های مواصلاتی ریلی، جاده ای و خطوط

حمل ونقل بین المللی دریای، دسترسی به شاه راه های فعال و دالان های حمل و نقل و لجستیک بین المللی نقش کلیدی در منطقه دارد.

وی در خصوص نمایشگاه عنوان کرد: در این نمایشگاه نیز شاهد بخشی از توانمندی شرکت های ایرانی در حوزه های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی هستیم.

وزیر صمت اضافه کرد: قوانین سرمایه گذاری در ایران مشوق ها و معافیت های مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی به ویژه در مناطق آزاد اقتصادی در نظر گرفته است.

علی آبادی گفت: شرکت های خارجی می توانند در پروژه های مختلف صنعتی، معدنی، عمرانی، نفت، گاز و پتروشیمی در بخش های علمی و فناوری سرمایه گذاری و یا به صورت مشترک با شرکت های ایرانی همکاری نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.