| کد خبر: 258373 |

مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت دولت تشریح کرد:

احتمال ایجاد تغییراتی در طرح «کالابرگ الکترونیک»

موضوع حل مشکل مدیریتی صندوق های بازنشستگی از جیب کارگران مطرح نیست و هیچکس این کار را قبول ندارد اما صندوق ها با ناپایداری جدی مواجه و به اصلاحات اساسی نیازمندند

تین نیوز

وزیر کار گفت: موضوع حل مشکل مدیریتی صندوق های بازنشستگی از جیب کارگران مطرح نیست و هیچکس این کار را قبول ندارد اما صندوق ها با ناپایداری جدی مواجه و به اصلاحات اساسی نیازمندند.

به گزارش تین نیوز  به نقل از ایسنا، صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت طرح کالابرگ الکترونیکی، اظهار کرد: فرایند کاملا به روال طبیعی ادامه پیدا می کند و قرار است تغییراتی بر حسب دستور آقای مخبر به عمل آوریم که در حیطه کارشناسی است تا پس از انجام و تایید مراجع صاحب نظر، ابلاغ شود.

وی افزود: استقبال از این طرح خیلی مطابق با انتظار ما نبوده است.

وزیر کار در پاسخ به پرسشی درباره رد پیشنهادات تغییر شرایط بازنشستگی (محاسبه میانگین حقوق بازنشستگی برمبنای پنج سال آخر خدمت کارکنان دولت)  از سوی مجلس و واکنش دولت به این امر، تصریح کرد: دولت لایحه می دهد و مجلس اختیار رسیدگی دارد. باید دید در کمیسیون تلفیق چه تصمیمی گرفته می شود. آنچه از صحن مجلس بگذرد و به تأیید شورای نگهبان برسد و تبدیل به قانون شود برای همه لازم الاجراست.

مرتضوی در پاسخ به این پرسش که آیا با حل مشکل مدیریتی صندوق های بازنشستگی از جیب کارگران موافق است یا نه، یادآور شد: نه. بحث تأمین مشکل مدیریتی صندوق ها از جیب کارگران مطرح نیست و هیچکس این را قبول ندارد اما مسلم است صندوق ها با ناپایداری جدی مواجه شدند که دلایل خاص خودش را دارد و قطعاً صاحبنظران در این زمینه بر این باور هستند که اصلاحات در مدیریت و شیوه های اداره انجام و تبدیل به قانون شود.

وی تاکید کرد: این امر اساسا به خاطر آینده کارگران انجام می شود. این صندوق ها بین النسلی هستند و کارگران امروز و فردایش را توأمان میخواهند. ما حتماً باید به فکر آتیه کارگران و بازنشستگان و بازماندگان باشیم.  وظیفه ما صیانت از این صندوق ها و اتخاذ ترتیبی برای پایداری این صندوق هاست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.