| کد خبر: 258319 |

صدور دستور مسدودی و رفع مسدودی حساب به صورت آنلاین

بانک مرکزی اعلام کرد: با بهره گیری از سامانه سیاق و حذف مکاتبات کاغذی، صدور دستور مسدودی و رفع مسدودی حساب ها، به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته انجام می شود.

تین نیوز

بانک مرکزی اعلام کرد: با بهره گیری از سامانه سیاق و حذف مکاتبات کاغذی، صدور دستور مسدودی و رفع مسدودی حساب ها، به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته انجام می شود.

 به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، بانک مرکزی اعلام کرد: با هدف تسریع و تسهیل در اجرای احکام قضائی در شبکه بانکی و احقاق حقوق شاکیان محق مالی و همچنین دستیابی سریع و آسان و باکیفیت مردم به خدمات بین دستگاهی، با همکاری قوه قضائیه و شبکه بانکی مبادرت به ایجاد سامانه یکپارچه احکام قضائی (سیاق) کرده تا با بهره گیری از این سامانه، ابلاغ و اجرای احکام قضایی در شبکه بانکی به صورت برخط و لحظه ای انجام شود.

با بهره گیری از سامانه سیاق از این پس با حذف مکاتبات کاغذی و دیوان سالاری بین دستگاهی و از طریق گسترش تعاملات الکترونیکی بین نظام بانکی و دستگاه های قضائی، کلیه مراحل شناسایی حساب ها توسط مرجع قضایی، صدور دستور مسدودی و رفع مسدودی حساب، به صورت آنلاین و در لحظه و در تمام ساعات شبانه روز قابل انجام است.

با استقرار این سامانه متوسط اجرای حکم از ۲۰۰ روز در سال ۹۴ به حداکثر ۴ دقیقه در سال ۱۴۰۲ کاهش پیدا کرده است که این امر، تاثیر به سزایی در تحقق عدالت اجتماعی، کاهش زمان رسیدگی و حصول نتیجه در پرونده های قضایی به نفع مردم و همچنین جلوگیری از عدم اجرای احکام قانونی به واسطه برداشت از حساب های تحت پیگرد خواهد داشت.

همچنین زیرساخت مدرن نرم افزاری و سخت افزاری سامانه با به هم پیوستن کل بانک ها در شبکه بانکی و قوه قضائیه با محوریت بانک مرکزی شکل گرفته است که ثمره این تلاش چند ساله گام بلندی در جهت تحقق عدالت قضایی، ایجاد فرصت برابر برای دسترسی آحاد مردم به خدمات در کل جغرافیای کشور و تحقق دولت الکترونیک خواهد بود.

گفتنی است سامانه سیاق که بر اساس ماده ۱۹ و ۲۱ نحوه اجرای محکومیت های مالی و بند الف و ت ماده ۱۱۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه راه اندازی شده است، به طور متوسط سالانه بیش از ۵۰ میلیون نفر ساعت، صرفه جویی در وقت مردم در راستای رسیدگی به احکام قضایی مالی را محقق خواهد؛کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.