| کد خبر: 244848 |

اثر مثبت یک نماد حمل و نقل بر شاخص فرابورس

نمادهای پالایش نفت اصفهان (شپنا)، داروسازی دانا (ددانا)، بانک دی (دی)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، حمل و نقل گهر ترابر سیرجان (حگهر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

تین نیوز

شاخص کل بورس تهران امروز (دوشنبه، ۲۰ تیرماه) با ۱۰ هزار و ۸۹۱ ‌واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۸۷ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۵۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۵۶ هزار و ۶۷۳ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با بیش از ۱۰ هزار و ۸۹۱ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۴۸۷ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۲۷۰ واحد کاهش به ۴۰۹ هزار و ۵۵۹ واحد و شاخص قیمت با سه هزار و ۸۱۰ واحد افت به ۲۴۸ هزار و ۸۶۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۶ هزار و ۷۴۸ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۵ هزار و ۷۳۳ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۴۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۲۳۰ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۵۳۷ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۶۰ واحد و کالسمین (فاسمین) با ۶۰ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۳۶۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۵ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۷۳۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۷۲۳ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۶۰۵ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۵۶۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو) سیمان آبیک (سآبیک)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پتروشیمی نوری (نوری) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه ایران خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۹۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۲۲ واحد کاهش داشت و به ۱۹ هزار و ۸۲۲ واحد رسید.

در این بازار چهار میلیارد و ۳۱۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۱ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۹۶ هزار و ۳۵۴ نوبت بود.

نمادهای پالایش نفت اصفهان (شپنا)، داروسازی دانا (ددانا)، بانک دی (دی)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، حمل و نقل گهر ترابر سیرجان (حگهر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، صنعتی مینو (غصینو)، نفت ایرانول (شرانل)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)،شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.