| کد خبر: 239342 |

اجرای توافق ۲۵ ساله ایران و چین در مرحله مذاکره است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: وزارتخانه‌های مختلف در راستای اجرای توافق ۲۵ ساله با چین در حال مذاکره با طرف‌های چینی هستند تا با انعقاد قرارداد، عملا این توافق اجرایی شود.

تین نیوز

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: وزارتخانه‌های مختلف در راستای اجرای توافق ۲۵ ساله با چین در حال مذاکره با طرف‌های چینی هستند تا با انعقاد قرارداد، عملا این توافق اجرایی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت؛ سید احسان خاندوزی درباره اعلام وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر آغاز توافق ۲۵ ساله ایران و چین، افزود: اجرایی شدن یک تفاهم بلند مدت ۲۵ ساله مستلزم آن است که در سطح پایین‌تر و در سطح قرارداد‌های دستگاهی و بخشی قرار گیرد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: هر کدام از وزارتخانه‌ها به طور مثال صمت، نیرو، نفت و ... در حوزه‌های مرتبط به خود با طرف چینی وارد مذاکره شده‌اند تا به یک قرارداد برسند و بعد از آغاز این قراردادهاست که عملا سرمایه گذاری و رشد مدنظر ما، اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: تاکنون این قرارداد‌ها به مرحله انعقاد نهایی و آغاز اجرا نرسیده و این موضوع مستلزم مذاکرات اولیه بود که در سفر اخیر امیرعبداللهیان به چین و صحبت‌هایی که با همتای چینی خود داشت، مقدمات لازم انجام شده است.

خاندوزی اظهار کرد: از این پس وزارتخانه‌ها هرکدام به تناسب قرارداد‌های حوزه خود ورود پیدا کرده و با جزئیات چند ساله و اینکه با چه قیمت و در چه سطح سرمایه گذاری انجام شود، کار خود را آغاز می‌کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.