| کد خبر: 238840 |

پیش شرط مهم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

رییس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران می‌گوید دولت باید پیش از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، برخی زیرساخت‌های لازم را فراهم و از برخی نگرانی‌ها، اطمینان حاصل کند.ل

تین نیوز

رییس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران می‌گوید دولت باید پیش از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، برخی زیرساخت‌های لازم را فراهم و از برخی نگرانی‌ها، اطمینان حاصل کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایسنا، محمد قاسمی بیان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی به چند حوزه خاص محدود می‌شود که مستقیما بر روی زندگی مردم تاثیر دارد. از گندم و دارو گرفته تا دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی، کالاهایی هستند که به سفره مردم مرتبطند و به همین دلیل ایجاد تغییر در ساختار آنها، باید منوط به نهایی کردن تصمیماتی قاطع باشد.

وی با بیان اینکه حذف ارز دولتی می‌تواند به ایجاد تغییرات مثبت در تولید داخلی منجر شود، توضیح داد: در حوزه‌هایی مانند دارو یا گندم این امکان وجود دارد که با افزایش حمایت از تولیدکنندگان، مقدمات افزایش تولید این محصولات فراهم شود، البته این موضوع به اجرای سیاست‌های حمایتی درست وابسته خواهد بود.

به گفته رییس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران، در صورتی که بنا بر افزایش تولید دارو گذاشته شود اما مثلا در حوزه تامین مواد اولیه اقدامات لازم انجام نشود، امکان دست یابی به اهداف کلان این حوزه وجود نخواهد داشت.

قاسمی با بیان اینکه سیاست‌های حمایتی از مردم باید به شکل شفاف و دقیق تشریح شود، گفت: مردم نباید این نگرانی را داشته باشند که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی زندگی آنها با مشکلات جدید مواجه می‌شود، از این رو ابلاغ دقیق سیاست‌های اجرایی به دستگاه‌های مختلف و هماهنگ عمل کردن آنها اهمیت فراوانی دارد.

وی با اشاره به وابستگی سیاست حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به شرایط کلان کشور، بیان کرد: اینکه ما ارز را حذف کنیم و به جای آن حمایت مستقیم از مردم را در دستور کار قرار دهیم قطعا اتفاق مثبتی خواهد بود اما باید توجه داشت که در صورت شوک جدید به قیمت ارز یا افزایش تورم، میزان تاثیرگذاری این حمایت‌های جدید از مردم کاهش خواهد یافت و باید مقدمات را طوری چید که حین این تغییر در سیاست گذاری، در سایر بخش‌ها مشکلات جدیدی به وجود نیاید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.