| کد خبر: 238122 |

◄ لایحه بودجه امسال؛ از ادغام صندوق بازنشستگی هما تا مالیات بر خودروهای لوکس

از ابتدای سال آینده سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمامی مستخدمان مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمامی صندوق‌ های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری و سازمان تامین اجتماعی، 2 سال افزایش می‌ یابد.

تین نیوز

بودجه سال 1401 کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون (36,310,704,628,000,000 ) ریال معادل ۳۶۳۱ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس این لایحه موسسه صندوق بازنشستگی و وظیفه کارکنان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به صندوق بازنشستگی کشوری منتقل می‌شود و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موظف است کلیه دارایی ها و پرونده شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران را ظرف مدت سه ماه بعد از ابلاغ این قانون تحویل صندوق بازنشستگی کشوری نماید.

همچنین بر اساس بند ی تبصره ۱۰ این لایحه، وزارت راه و شهرسازی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح مکلف شد به منظور افزایش درآمدهای ارزی از محل پروازهای عبوری و ترددهای بین المللی هوایی، مسیرهای پروازی را اصلاح کرده و افزایش دهند. نیمی از درآمدهای حاصله به صندوق توسعه حمل و نقل و ۵۰ درصد دیگر در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

یکی دیگر موارد حمل و نقلی این لایحه آن است که طبق بند ج تبصره ده لایحه بودجه سال آینده، در سال ۱۴۰۱ تعرفه جریمه‌ های رانندگی پنج درصد (۵%) افزایش می‌ یابد و مبالغ حاصله به خزانه‌ داری کل کشور واریز می‌ شود.

همچنین به منظور پایدارسازی منابع صندوق‌ های بازنشستگی، از ابتدای سال آینده سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمامی مستخدمان مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمامی صندوق‌ های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری و سازمان تامین اجتماعی، 2 سال افزایش می‌ یابد.

 حداقل و حداکثر سن بازنشستگی تمامی مستخدمان مرد و زن به هر میزان سابقه خدمت در صندوق سازمان تامین اجتماعی، 2 سال افزایش می‌یابد، اما احکام قطعی هیئت‌ های رسیدگی به تخلفات اداری برای بازنشستگی از این حکم مسثنی است.

در این بودجه که امروز به مجلس ارایه شد، مجموع ارزش انواع خودروی سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی اعم از اشخاص حقیقی (خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل) و حقوقی بیش از یک میلیارد  تومان مشمول مالیات شدند.

در این لایحه سهم فروش نفت ۴۰۰  هزار میلیارد تومان و سهم  درآمدهای  مالیاتی۴۰۰  هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین با توجه به این که خبری از پرداخت ارز ترجیحی نیست این چنین پیش بینی شده است که ارز ۴۲۰۰ تومانی  در سال آینده حذف خواهد شد.

برای دریافت فایل کامل لایحه بودجه اینجا کلیک کنید.

 

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کنترلر 0 0

    رفتن درآمدهای شرکت فرودگاهها به صندوق حمل و نقل و بخش نظامی سند نکبت و ننگ تاریخی مدیر عامل شرکت فرودگاهها است که برای ماندن خود حاضر به پذیرش هر خفتی است.