| کد خبر: 230922 |

افزایش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار انرژی شاهد افزایش بود.

تین نیوز

بهای طلای سیاه در بازار انرژی شاهد افزایش بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی حمله سایبری اخیر به اپراتور خطوط لوله انتقال سوخت کلونیال پایپلاین (Colonial Pipeline) که انتقال سوخت در بخش قابل توجهی از آمریکا را بر عهده دارد، بهای نفت در معاملات روز دوشنبه بازار لندن افزایش یافت.

بر این اساس، هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه با افزایش ۱.۰۸ درصدی نسبت به روز جمعه، ۶۹.۰۲ دلار فروخته شد. در بازار نیویورک نیز قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت با ۱.۰۵ درصد افزایش به ۶۵.۵۸ دلار رسید.

یکی از تحلیلگران بازار انرژی در این باره گفت: بهای نفت تحت تاثیر پیامد‌های حمله سایبری اخیر به شرکت آمریکایی افزایش یافت. ضمن این که چشم انداز بهبود وضعیت اقتصادی جهان و افزایش میزان تقاضای انرژی نیز در این امر بی تاثیر نیست.

اپراتور Colonial Pipeline که از بزرگ‌ترین توزیع کننده‌های بنزین در آمریکا محسوب می‌شود، روز جمعه به علت یک حمله سایبری مجبور شد کلیه فعالیت‌های خود را متوقف کند. در پی حمله سایبری به بزرگترین خط لوله انتقال سوخت در آمریکا، کاخ سفید در ۱۷ ایالت و بخش‌هایی از منطقه کارولینای جنوبی حالت اضطراری اعلام کرد.

کاخ سفید اعلام کرد تصمیم به اعلام حالت اضطراری در مناطقی که خط لوله انتقال سوخت در آن واقع شد به منظور تسهیل در خدمات رسانی و حمل تجهیزات لازم برای تعمیر و راه اندازی مجدد این خطر لوله اتخاذ شده است.

در بیانیه کاخ سفید عنوان شده به محض پایان تعمیر تجهیزات و راه اندازی مجدد خط لوله حالت اضطراری در تمام مناطق لغو خواهد شد.

چند روز گذشته خط لوله کلونیال که ۴۵ درصد از سوخت شرق آمریکا را تامین می‌کند در پی یک حمله سایبری از کار افتاد که در پی آن تمام بخش‌های عملیاتی آن غیرفعال شد. این خط لوله ۸۸۵۰ کیلومتر طول دارد و روزانه سوختی معادل ۲.۵ میلیون بشکه از طریق آن به بخش‌های مختلف به ویژه نیویورک منتقل می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.