| کد خبر: 209992 |

◄ گزارش WTO از چشم‌انداز تجارت جهانی در یک سال آینده

شاید بتوان انتظار داشت این وضعیت در سال 2021 بهبود یابد ولی هرگونه تغییری در این رابطه به طول دوره شیوع و اثر بخشی سیاست اتخاذ شده توسط کشورهای مختلف و جامعه جهانی بستگی دارد.

تین نیوز

گزارش پیوست دربرگیرنده پیش‌بینی‌ها و نقطه نظرات دبیر کل و سازمان جهانی تجارت و کارشناسان این سازمان در خصوص وضعیت تجارت در جهان در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس این گزارش که توسط علیرضا چشم جهان متخصص بندری و دریایی ترجمه و تلخیص شده است، سازمان جهانی تجارت پیش‌بینی می‌کند به دنبال شیوع ویروس کرونا، حجم تجارت جهانی کالا که در سال 2019 افزون بر 11 میلیارد تن بوده است در سال 2020 بین 13 تا 32 درصد کاهش یابد.

این گزارش می‌افزاید: شاید بتوان انتظار داشت این وضعیت در سال 2021 بهبود یابد ولی هرگونه تغییری در این رابطه به طول دوره شیوع و اثر بخشی سیاست اتخاذ شده توسط کشورهای مختلف و جامعه جهانی بستگی دارد.

بر اسا این گزارش؛ به علت گستردگی بحران شیوع کرونا در جهان، دامنه وسیعی از احتمالات در مورد تاثیر این ویروس بر اقتصاد جهان وجود دارد با این وجود سازمان تجارت اعتقاد دارد عوارض این بحران آثاری فراتر از رکود اقتصادی سال 2008-2009 خواهد داشت.

این گزارش حاکی است طبق پیش‌بینی سازمان جهانی تجارت تقریبا تمام مناطق دنیا در سال 2020 با کاهش حجم تجرات رو‌به‌رو خواهند شد و بیشترین ضربه به صادرات آسیا و امریکای شمالی وارد می‌شود.

 این گزارش را اینجا بخوانید. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.