| کد خبر: 200899 |

◄ بهترین محل مصرف درآمد افزایش قیمت بنزین کجاست؟

کارنامه پول پاشی نوبتِ قبلِ دولت به نقل از بانک مرکزی نشان می‌دهد که از سال 89 تا پایان 97 جمعاً 348.3 هزارمیلیارد تومان یارانه نقدی توزیع شده که 286 هزار میلیارد تومان آن از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و 62 هزار میلیارد تومان آن ( 18 درصد) از محل‌های دیگر از جمله بودجه عمومی دولت و بانک مرکزی تامین شده است.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل اولی‌ترین محل مصرف منابع حاصل از افزایش بنزین را، حمل و نقل عمومی مترو و اتوبوس و دیگر شقوق آن دانست و گفت: چه فایده‌ای دارد اضافه قیمت بنزین را از مردم بگیریم و دوباره آن‌را  در کارت بانکی‌شان بریزیم؟

به گزارش تین نیوز، سعید قصابیان افزود: هوا بسیار کثیف شده است و در وضعیت هشدار قرار دارد، طرح زوج و فرد به پشت در خانه‌هایمان رسیده، مدارس تعطیل شده است و این داستان هر سال تکرار می‌شود و آخر سر هم شهردار تهران برای رفع آلودگی دست به دامان باد می‌شود و البته بر کاهش تردد تاکید می‌کند و مقصر اصلی آلودگی خودروها شناخته می‌شوند.

وی در گفت و گو با تین نیوز، با بیان این‌که باید توجه داشت اکثر ترددها از سر ناچاری است، ادامه داد: اغلب افراد امکان استفاده از حمل و نقل عمومی را ندارند. حمل و نقل عمومی گاهی به منزلشان دور است و گاهی به محل کارشان نمی‌رسد.

او با تاکید بر این‌که نمی‌شود شهروندان را به خاطر بیرون آوردن خودرو سرزنش کرد، افزود: اگر کسی در نزدیکی منزلش و در نزدیکی محل کار به ایستگاه مترو یا اتوبوس یا تاکسی دسترسی داشته باشد و کیفیت خدمات نیز مطلوب باشد چرا از آنها استفاده نکند؟

قصابیان اظهار کرد: از طرف دیگر شهردار تهران فریاد بر می‌آورد که بودجه نداریم و برای توسعه حمل و نقل عمومی نیازمند 2 هزار واگن مترو و 3 هزار دستگاه اتوبوس هستیم، در چنین شرایطی و حالا که از محل گرانی بنزین منابعی برای دولت فراهم شده اولی ترین محل مصرف آن، حمل و نقل عمومی مترو و اتوبوس و دیگر شقوق آن است.

به گزارش تین نیوز، او بیان کرد: چه فایده‌ای دارد که اضافه قیمت بنزین را از مردم بگیریم و دوباره آن‌را در کارت بانکی‌شان بریزیم؟ آیا این پول‌ پاشی اثر تورمی ندارد؟ آیا بهتر نیست به‌جای «پول نقد» ، «خدمت» به مردم ارائه کنیم؟ خدمتی مثلاً از نوع حمل و نقل عمومی.

این کارشناس تاکید کرد: کارنامه پول پاشی نوبتِ قبلِ دولت به نقل از بانک مرکزی نشان می‌دهد که از سال 89 تا پایان 97 جمعاً  348.3 هزارمیلیارد تومان یارانه نقدی توزیع شده که 286 هزار میلیارد تومان آن از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و 62 هزار میلیارد تومان آن ( 18 درصد) از محل‌های دیگر از جمله بودجه عمومی دولت و بانک مرکزی تامین شده است.

به گزارش تین نیوز، وی گفت: این 62 هزار میلیارد تومان همان بخش تورم زای این طرح است. دولت بیش از آن‌که از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی، دریافتی داشته باشد پول در جیب مردم گذاشته، ترازش منفی است و کسی در دولت جوابگو نیست که چرا؟ همان پولی که می‌شد با آن در حمل و نقل عمومی سرمایه‌گذاری کرد.

قصابیان خاطرنشان کرد: ضمناً از این افزایش قیمت حامل‌های انرژی 10 درصد به پایتخت می‌رسد و 90 درصد سهم بقیه کشور است، یادمان باشد که سهم شهرستانی‌ها را خرج خودشان کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.