| کد خبر: 198578 |

مدیر اجرایی نماد اعتماد الکترونیکی،

◄ تاکنون ۵۵ هزار نماد اعتماد الکترونیکی صادر شده است

اعطای نماد اعتماد الکترونیکی، از اسفند ۹۷ شروع شد و در مجموع تاکنون پنجاه و پنج هزار مجوز برای دریافت این نماد صادر شده است.

تین نیوز

اعطای نماد اعتماد الکترونیکی، از اسفند ۹۷ شروع شد و در مجموع تاکنون پنجاه و پنج هزار مجوز برای دریافت این نماد صادر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ فردوس حاتمی افزود: نماد اعتماد الکترونیکی، یک نشان دولتی است که صرفا به فعالیت‌های الکترونیکی قانونمند در فضای مجازی که صاحب امتیاز آن احراز صلاحیت شده اعطا می‌شود.

وی، با اشاره به این که یکی ازکارکرد‌های نماد اعتماد الکترونیکی، احراز هویت صاحب و محل فعالیت کسب و کار الکترونیکی است، گفت: در هنگام انجام خرید اینترنتی، شناخت هویت صاحب امتیاز فروشگاه‌های الکترونیکی که در فضای مجازی کسب و کار دارند به خریدار کمک می‌کند تا خرید خود را با اعتماد بیشتری انجام دهد.

مدیر اجرایی نماد اعتماد الکترونیکی (ای‌نماد) اضافه کرد: دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی این اطمینان خاطر را به مصرف کنندگان می‌دهد تا با اعتماد بیشتری از کسب و کار‌های الکترونیکی خرید کنند.

حاتمی با اشاره به گزارش تجارت الکترونیکی سال ۹۷، توضیح داد: تعداد کسب وکار‌های الکترونیکی که به صورت وب سایت به ارائه کالا و خدمت می‌پردازند حدودا ۲۷۰ هزار واحد برآورد شده است و تاکنون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ۸۱ درصد از فعالیت‌های مجازی را با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی شناسایی و ساماندهی کرده است.

وی افزود: از سال گذشته به کسب وکار‌های فعال در حوزه پیام رسان‌های مجاز نیز نماد اعتماد الکترونیکی داده می‌شود.

مدیر اجرایی نماد اعتماد الکترونیکی ادامه داد: تا سال گذشته برای دریافت و یا تمدید اعتبار نماد، تعرفه‌ای پرداخت نمی‌شد. اما از خرداد ماه امسال پرداخت مبلغ ۵۷۱ هزار تومان برای دریافت و یا تمدید اعتبار نماد الزامی است.

آقای حاتمی گفت: مدت اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی دو سال است در حالی است که این اعتبار در گذشته یکساله بود.

این مدیر اجرایی ادامه داد: دریافت نماد اعتماد الکترونیکی شرط خاصی ندارد و همه کسب وکار‌هایی که فعالیت قانونمند دارند می‌توانند لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی را دریافت کنند.

وی همچنین گفت: گرفتن لوگوی نماد برای اخذ درگاه پرداخت الزامی است و یکی از شروط دریافت درگاه پرداخت، ارائه مجوز نماد است. کسب وکار‌های الکترونیکی دارای نماد به طور فصلی و دوره‌ای مورد نظارت قرار می‌گیرند.

مدیر اجرایی نماد اعتماد الکترونیکی افزود، در حال حاضر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، طرح‌های خوبی در راستای حمایت از استارت آپ‌ها و کسب وکار‌های نوپا در دستور کار خود قرار داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.