| کد خبر: 198530 |

◄ پشت پرده نایاب شدن بنزین سوپر از زبان دبیر سندیکای جایگاه داران

اواسط تابستان سال‌جاری تاکنون عرضه بنزین سوپر در کلانشهرهای کشور همچون تهران متوقف و یا به صورت قطره چکانی انجام می‌شود حتی در جایگاه های مرکز و شمال تهران مدت‌هاست بنزین سوپری عرضه نشده است.

تین نیوز

 از اواسط تابستان سال‌جاری تاکنون عرضه بنزین سوپر در کلانشهرهای کشور همچون تهران متوقف و یا به صورت قطره چکانی انجام می‌شود حتی در  جایگاه های مرکز و شمال تهران مدت‌هاست بنزین سوپر عرضه نشده است. این در حالی است که مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش ظرفیت تولید بنزین ایران به حدود 115 میلیون لیتر در روز خبر داده بود.

یوسف فرامرزی دبیر سندیکای جایگاه داران سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حال حاضر توانایی تولید بنزین سوپر را ندارد و به همین دلیل از جایگاه داران خواسته اند که به جای بنزین سوپر بنزین یورو4 و یورو 5 به مردم عرضه کنند در حالی که این کار غیر قانونی است.

وی در ادامه گفت: مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در توجیه عدم عرضه و توزیع بنزین سوپر در کشور تاکید دارند که بنزین یورو 4 و 5 با اکتان 90 تا 91 می تواند جایگزین مناسبی برای بنزین سوپر باشد این درحالی است که احتراق و میزان آلایندگی بنزین سوپر با اکتان 93 تا 95 به مراتب کمتر از بنزین یورو 4 و 5 است.

بنزین سوپر با توجه به اکتان بالاتر از بنزین معمولی و یورو 4 و 5 می تواند ضمن صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف سوخت و به تبع آن کاهش انتشار آلایندگی به احتراق مناسب‌تر کمک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.