| کد خبر: 196660 |

◄ نماینده اراک: پیگیر آزادی باقی بازداشت شدگان اعتراضات هپکو هستیم

بته با پیگیری‌های صورت گرفته تعدادی از عزیزان کارگر که در درگیری‌ها بازداشت شده بودند در روزهای اول آزاد شدند و تعداد محدودی (کمتر از ۱۰ نفر) همچنان در بازداشت هستند که مطابق قانون پیگیر آزادی آنها هستیم.

تین نیوز

چند روز پس از تجمع اعتراضی کارگران هپکو که به مداخله نیروهای امنیتی و بازداشت تعدادی از کارگران منجر شد، برخی اظهارنظرهای غیر رسمی حکایت از آزادی اکثر بازداشت‌شدگان و ادامه بازداشت تعدادی از آنان دارد.

به گزارش تین نیوز، در این زمینه نماینده مردم مشگین‌شهر و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس امروز به ایسنا گفت: کارگری که حقوق نگیرد، حق اعتراض دارد.

«ولی ملکی» افزود: کارگران نباید به خاطر اعتراض به حقوق، تعقیب قضایی شوند. مگر اینکه در لا به لای کارگران کسانی حضور داشته باشند که از ایادی خارجی دستور بگیرند که بحث آنها جداست.

بیشتر بخوانید: بررسی اجرای دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات «هپکو»

این اظهارات در حالی مطرح شد، که روز گذشته استاندار مرکزی نیز در مورد بازداشت تعدادی از کارگران هپکو در تجمع اخیر به خبرگزاری گفت: درخصوص دستگیری‌ها هیچ اطلاعی ندارم، اما در شورای تامین استان به تصویب رسید افرادی که آمر و عامل تحریک کارگران بودند توسط دستگاه‌های ذیربط شناسایی شوند که این امر انجام شده و در جلسه شورای تامین اجازه برخورد با این افراد نیز داده شد.

«سیدعلی آقازاده» بیان کرد: برخورد لازم در این خصوص نیز توسط دستگاه‌های ذیربط انجام و افراد به دادگستری معرفی شدند. البته نحوه برخورد با این افراد در شورای تامین پس از انجام بررسی‌ها و رسیدگی‌های لازم تصمیم‌گیری خواهد شد.

نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز روز گذشته تاکید کرد: در جریان اعتراضات به دلیل این‌که تعدادی از کارگران راه‌آهن سراسری را بسته بودند و این امر مشکلاتی را برای مسافران راه‌آهن ایجاد کرد و مسئولان نیروی انتظامی به وظایف قانونی خود عمل کردند.

«علی اکبر کریمی» اظهار کرد: مسئولان استانی هم در صحنه حضور پیدا کرده و تلاش کردند اعتراضات در جای دیگری ادامه یابد اما در نهایت اعتراض کارگران در شرایط خاصی مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرد.

او با ابراز بی‌اطلاعی از جزئیات مسائل حقوقی مربوط به بازداشت کارگران هپکو، اضافه کرد: البته با پیگیری‌های صورت گرفته تعدادی از عزیزان کارگر که در درگیری‌ها بازداشت شده بودند در روزهای اول آزاد شدند و تعداد محدودی (کمتر از ۱۰ نفر) همچنان در بازداشت هستند که مطابق قانون پیگیر آزادی آنها هستیم.

به گزارش تین نیوز، این نماینده افزود: این اتفاق در شرایط خاصی رخ داد و به هر حال ممکن است در صحنه درگیری اتفاقاتی بیفتد که احساسات کارگران و مردم را جریحه‌دار کند؛ در هر صورت ما و مسئولان استانی پیگیر آزادی باقی بازداشت شدگان اعتراضات کارگران هپکو هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    یک پیشنهاد سازنده.
    از اونجا که در این نیم قرن اخیر ثابت شده که ما ماشین ساز بشو نیستیم و جز ایجاد آلودگی و تولید ضرر هنری نداریم ، پیشنهاد میکنم کارخانجات آذر آب و ماشین سازی و واگن پارس و هپکو و آلومینیوم و دیگر کارخانجات ریز و درشت اون حوالی رو با خاک یکسان کنیم. کود بدیم و کشاورزی مکانیزه و دامپروری راه بندازیم و محصولات رو از طریق راه آهن توزیع کنیم.
    هم از مزیت نسبی کشور در تولیدات کشاورزی استفاده میشه ، هم از ضرر ملی جلوگیری میشه، هم کارگران به یه کار مولد مشغول میشن و نون حلال سر سفره زن و بچشون میبرن ، هم به امنیت غذایی کشور کمک میشه ، هم اینکه این همه اعضای هیئت مدیره ها و مدیر عامل ها و مدیران بی مصرف میرن دنبال شغل آبرومند و عاقبت بخیر میشن انشاالله.