| کد خبر: 195936 |

رئیس کل بانک مرکزی،

مذاکره تامین دینار زوار اربعین به نتیجه نرسید

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مذاکره با مسئولین عراقی برای تامین دینار زوار حماسه عظیم اربعین به نتیجه نرسید، گفت: زائرانی که نیاز به ارز دارند از بانک‌ها و صرافی‌های مجاز اقدام کنند.

تین نیوز

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مذاکره با مسئولین عراقی برای تامین دینار زوار حماسه عظیم اربعین به نتیجه نرسید، گفت: زائرانی که نیاز به ارز دارند از بانک‌ها و صرافی‌های مجاز اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی ضمن تسلیت به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی، نکاتی را در حوزه مسائل ارزی کشور به شرح زیر مطرح کرد:

۱- علیرغم تداوم فشار حداکثری، بازار ارز به روند با ثبات خود ادامه می‌دهد و شرایط تحت کنترل و رصد است.

۲- طی کمتر از ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۱۶ میلیارد یورو برای کالاها و خدمات اساسی و ضروری کشور از طریق بانک مرکزی و سامانه نیما و سایر روش‌ها تعیین شده است. این روند به حول و مدد الهی ادامه خواهد داشت.

۳- برنامه ساماندهی نیازهای ارزی کشور در چارچوب اقتصاد مقاومتی و بدون توجه به برنامه «اعتبار متصل به نفت اروپا» تنظیم شده است، ولی با توجه به اهمیت سرمایه گذاری بلند مدت در کشور برای رشد اقتصادی و بهبود رفاه مردم، جذب اعتبارات در چارچوب برجام و مذاکرات دولت با طرف‌های خارجی مفید است.

۴- بانک مرکزی تلاش خود را برای تامین نیاز ارزی حج واجب انجام داد، اما با توجه به شرایط پیچیده ارزی کشور، اولویت بانک تامین نیازهای اساسی و دارو است. لذا، در مقطع کنونی، تامین ارز عمره مستحبی نمی‌تواند در اولویت کاری بانک باشد.

۵- متاسفانه تلاش و مذاکره با مسئولین عراقی برای تامین دینار برای زوار بزرگداشت حماسه عظیم اربعین به نتیجه نرسید. لذا با عنایت به تجربه تلخ سال گذشته در جریان توزیع ارز در داخل عراق، زائران عزیزی که نیاز به ارز دارند می‌توانند از هم اکنون از بانک‌ها و صرافی‌های مجاز نسبت به تهیه آن اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.