| کد خبر: 194558 |

انصراف بزرگترین شرکت انرژی چین از خرید نفت ونزوئلا

بزرگ‌ترین شرکت انرژی چین تحت فشار تحریم‌های دولت آمریکا، از خرید مستقیم نفت ونزوئلا خودداری کرد.

تین نیوز

بزرگ‌ترین شرکت انرژی چین تحت فشار تحریم‌های دولت آمریکا، از خرید مستقیم نفت ونزوئلا خودداری کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، منابع آگاه به بلومبرگ اظهار کردند پس از امضای یک فرمان اجرایی توسط دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، شرکت ملی نفت چین برنامه‌ها برای بارگیری حدود پنج میلیون بشکه در روز نفت خام به کشتی‌ها در ماه جاری را لغو کرد. این اقدام ممکن است مشکلاتی را برای دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا که در بحبوحه بحران عمیق اقتصادی و سیاسی این کشور، روی حمایت چین و روسیه حساب باز کرده است، ایجاد کند.

چین پس از این که آمریکا اواخر ژانویه شرکت PDVSA ونزوئلا را هدف تحریم قرار داد، به بزرگ‌ترین مقصد صادرات نفت ونزوئلا تبدیل شد. عدم خرید نفت از سوی شرکت ملی نفت چین، ممکن است درآمدهای مالی دولت ونزوئلا را در مضیقه بیش‌تری قرار دهد. منابع آگاه به بلومبرگ اظهار کردند سه محموله‌ای که قرار بود در اوت توسط شرکت پتروچاینا- زیرمجموعه شرکت ملی نفت چین – بارگیری شوند هنوز خریدار دیگری پیدا نکرده‌اند.

ترامپ پنجم اوت فرمانی را امضا کرد که اجازه می‌دهد هر کسی برای حمایت از دولت مادورو تحریم شود. خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا از سوی آمریکا و بیش از ۵۰  کشور دیگر به رسمیت شناخته شده است.

به گفته منابع آگاه، عقب‌نشینی پتروچاینا به معنای آن نیست که چین به طور کامل خرید نفت ونزوئلا را متوقف کرده است. شرکت‌های دیگر می‌توانند به خرید نفت ونزوئلا بپردازند.

چین از زمان نخستین وامی که به پشتوانه نفت خام به هوگو چاوز، رییس جمهور فقید ونزوئلا داد، حامی دولت ونزوئلا بوده است. این کشور آسیایی در یک دهه گذشته ۵۰ میلیارد دلار وام در قبال دریافت نفت‌خام به ونزوئلا داده است. چین به همراه روسیه در میان ۱۴ کشوری هستند که از مادورو پشتیبانی می‌کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، برای نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته است که پتروچاینا بارگیری نفت ونزوئلا را لغو می‌کند. چین امسال ۳۳۹ هزار بشکه در روز نفت ونزوئلا را وارد کرده که عمدتا از طریق پتروچاینا بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.