| کد خبر: 194427 |

صادرات اولین محموله نفت خام ایران از شرق تنگه هرمز

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان اینکه پروژه خط لوله گوره به جاسک تا پایان سال ۹۹ تکمیل می‌شود، گفت: امکان صادرات اولین محموله نفت خام ایران از شرق تنگه هرمز در پایان سال ۹۹ فراهم می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان اینکه پروژه خط لوله گوره به جاسک تا پایان سال ۹۹ تکمیل می‌شود، گفت: امکان صادرات اولین محموله نفت خام ایران از شرق تنگه هرمز در پایان سال ۹۹ فراهم می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، تورج دهقانی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه خط لوله گوره به جاسک یک پروژه دومیلیارد دلاری است که حدود 500 تا 600 میلیون دلار آن قرارداد تأمین لوله بوده که با توجه به اینکه این میزان تأمین لوله از کارخانجات داخلی و با تکیه بر توان داخلی در حال تأمین است، این پروژه به صورت مستقیم به همین مقدار صرفه جویی در خروج ارز داشته است.

وی افزود: پیش از این لوله‌های API سرویس ترش از شرکت‌های اروپایی، چینی و یا کره‌ای تأمین می‌شد اما برای نخستین بار در یک مقیاس بزرگ تأمین این لوله‌ها با استفاده از توان داخلی و فعالیت همزمان چند کارخانه فولاد سازی و لوله سازی ایرانی تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان اینکه پروژه خط لوله گوره به جاسک تا پایان سال 99 تکمیل می‌شود، گفت: امکان صادرات اولین محموله نفت خام ایران از شرق تنگه هرمز در پایان سال 99 فراهم می‌شود.

دهقانی افزود: با تکمیل پروژه خط لوله گوره به جاسک در یک مسیر حدوداً هزار کیلومتری در واقع انتقال از طریق دریا به مسیر انتقال از طریق خشکی تغییر می‌کند و می‌توان گفت با ارائه محموله صادراتی نفت خام از پایانه‌ای که در جاسک و در شرق تنگه هرمز احداث می‌شود، کشتی‌ها با کاهش مسیر با جایگزین مناسبی در تأمین نفت خام مورد نیاز خود مواجه می‌شوند.

وی تصریح کرد: ظرفیت خط لوله گوره به جاسک یک میلیون بشکه در روز بوده و قرار است مخازنی به مجموع ظرفیت 20 میلیون بشکه در منطقه جاسک به منظور پشتیبانی صادرات نفت در پایانه نفتی جاسک احداث شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.